رئیس سازمان ثبت: ۹۶ درصد اراضی ملی کشور دارای سند حدنگار هستند

15:47 - 08 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۳۳۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  گفت: ۱۳۲ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور معادل ۹۶ درصد صاحب اسناد حدنگاری شدند.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با بیان اینکه میزان رسیدگی به پرونده‌های قضایی لرستان خوب ارزیابی شده است، افزود: 100 درصد پرونده‌های وارده به دادگستری استان لرستان رسیدگی شدند و ۵۰ درصد پرونده‌های معوقه نیز مختومه شده است.

وی اضافه کرد: دادگستری استان لرستان در برگزاری جلسات حل اختلاف، رسیدگی به پرونده‌های تجدیدنظر و ترمیم نیرو اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اهمیت خدمت به مردم در سیاست‌های رئیس قوه قضاییه، گفت: یکی از شاخص‌های دوره تحول و تعالی که بر آن تاکید فراوان شده خدمت به مردم و ساده‌زیستی است و در این راستا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به بندهای مختلف زندان‌ها سرکشی و سفرهای استانی را به تنهایی انجام می‌دهند و الگویی عملی برای مدیران دستگاه‌های قضایی و قضات هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۶۴ میلیون هکتار مساحت کل کشور، ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی و منابع طبیعی هستند که تاکنون ۱۳۲ میلیون هکتار معادل ۹۶ درصد  از اراضی ملی صاحب اسناد حدنگاری و کاداستری شدند.

بابایی بیان کرد: در سال‌جاری، از مساحت ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در کشور، یک میلیون و 100 هزار هکتار معادل 6 درصد حدنگاری شده است.

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: عزم ملی برای ایجاد صدور سند اراضی کشاورزی مهمترین مساله است وکشاورزان باید تقاضای صدور سند را داشته باشند.

وی گفت: در عرصه‌های ملی چون متولی دولت بود سازمان ثبت سندها را صادر کرد زیرا سند بهترین ابزار به عنوان وثیقه برای پرداخت وام‌های بانکی در راستای توسعه روستاها است.

بابایی افزود: لرستان در مرداد ماه امسال، با ایجاد قرارگاه صدور اسناد کشاورزی و کمیسیون رفع تداخل، عملکرد خوبی داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اضافه کرد: باید در صدور سند به نفع کشاورز و زارع تفسیرهایی داشته باشیم تا آنها متضرر نشوند.

وی بیان کرد: مقرر شد دادگستری لرستان برای صدور اسناد زراعی قاضی ویژه تعیین کند.

بابایی یادآور شد: برای صدور سند اراضی کشاورزی حاضریم اعتبار ویژه اختصاص دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین  تاکید کرد: تلاش می شود تا حدنگاری اراضی زراعی استان لرستان تا پایان سال‌جاری به سرانجام رسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *