تنش بین "اسلام آباد و واشنگتن" ناشی از بی اعتمادی است

9:04 - 20 مرداد 1397
کد خبر: ۴۴۳۳۶۷
رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان در دیدار خود با معاون سفارت آمریکا در این کشور گفت که روابط اسلام آباد - واشنگتن با بی اعتمادی مواجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل  به نقل از روزنامه پاکستان، هیئت دیپلماتیک سفارت آمریکا در پاکستان، شب گذشته به ریاست «جان هوور» معاون سفارت این کشور در اسلام آباد در «بنی گالا» با عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی حزب تحریک انصاف پاکستان، عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان و نامزد تصدی پست نخست وزیری این کشور نیز در این دیدار، به معاون سفارت ایالات متحده گفت که تنش های واشنگتن و اسلام آباد، نتیجه بی اعتمادی در روابط دو جانبه است.

بر اساس این بیانیه، موضوعات مربوط به منافع متقابل از جمله روابط پاکستان و ایالات متحده، تجارت دو جانبه و ثبات در افغانستان از دیگر موضوعات مطرح شده در این دیدار بوده است.

عمران خان در این دیدار از گفتگو و نه جنگ به عنوان راه حل مشکلات افغانستان یاد کرد و گفت که مایه خوشحالی است این روزها سخنانی در خصوص به کارگیری راه حل سیاسی به جای جنگ از ایالات متحده آمریکا نیز شنیده می شود.

وی همچنین گفت که حزب تحریک انصاف (PTI) خواهان روابط پاکستان با واشنگتن بر اساس اعتماد متقابل است تا بتوان روابط بین دو کشور را متعادل تر و قابل اعتمادتر کرد.

عمران خان همچنین تحقق ثبات در افغانستان را به نفع پاکستان، آمریکا و منطقه دانست و گفت: این مهم باید از طریق مشارکت سیاسی محقق شود.

لازم به ذکر است که «علی جهانگیر صدیقی» سفیر پاکستان در آمریکا نیز نهم مردادماه در دیدار با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن، با وی در خصوص راهکارهای حل اختلافات و عادی سازی روابط طرفین به تبادل نظر پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *