طبقه‌بندی نادرست قتل‌ سیاه‌پوستان در آمریکا از سوی پلیس

15:03 - 15 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۸۲۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نیمی از کشتارهایی که از سوی پلیس آمریکا صورت می‎‌گیرند، گزارش نمی‌شود.

خبرگزاری میزان - نتایج یک مطالعه که در مجله «لنست» منتشر شد نشان داد که بیش از نیمی از قتل‌های پلیس در آمریکا گزارش نمی‌شود و اکثر قربانیان سیاه‌پوست هستند.

پژوهشی در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داد که در آمریکا بین سال‌های 1980 تا 2018، بیش از 55 درصد از مرگ‌های ناشی از خشونت پلیس، یعنی بیش از 17 هزار نفر، به اشتباه طبقه‌بندی شده‌ و یا گزارش نشده‌اند.

به گزارش «گاردین»، این مطالعه همچنین نشان داد که سیاه‌پوستان آمریکایی بیش از هر گروه دیگری در اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند و 3.5 برابر بیشتر از آمریکایی‌های سفیدپوست توسط پلیس کشته می‌شوند.

محقق دانشکده دانشگاه واشنگتن می گوید: «قتل سیاه‌پوستان توسط پلیس آمریکا، توجه جهانی را به این بحران فوری بهداشت عمومی جلب کرده است، اما بزرگی این مشکل را نمی‎توان به طور کامل بدون داده‎‌های موثق درک کرد.»

تقریبا 60 درصد از برخوردهای مرگبار پلیس با سیاهپوستان آمریکایی به اشتباه طبقه‌بندی شده است؛ «محقق دانشگاه واشنگتن در این باره می‌گوید «گزارش نادرست یا طبقه‌بندی نادرست این مرگ‌ها موضوع بزرگ‌تر نژادپرستی سیستماتیک را که در بسیاری از نهادهای آمریکا، از جمله پلیس وجود دارد، پنهان می‌کند.»

مردان در اثر خشونت پلیس آمریکا با نرخ‌های بالاتری نسبت به زنان جان خود را از دست می‌دهند، به طوری که بین سال‌های 1980 تا 2019، 30 هزار و 600 مورد مرگ توسط پلیس در میان مردان و هزار و 420 مورد در میان زنان ثبت شده است.

مطالعات گذشته گزارش‌دهی ناکافی در مورد حوادث مرگبار پلیس و اینکه چگونه سیاه‌پوستان آمریکایی به طور نامتناسبی در اثر خشونت پلیس جان خود را از دست می‌دهند، تحلیل کرده‌اند، اما تحقیقات قبلی در دوره‌های زمانی بسیار کوتاه‌تری انجام شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *