هشدار درباره افزایش مرگ و میر بر اثر مواد مخدر در استرالیا

13:34 - 12 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۸۲۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوء مصرف و مرگ بر اثر مواد افیونی در استرالیا به سطوح خطرناک و هشدارآمیزی رسیده است.

خبرگزاری میزان - آخرین گزارش سالانه «اوردوز» از موسسه «پنینگتون» که به تازگی منتشر شده، با یک هشدار جدی برای استرالیا در مورد «فنتانیل» به عنوان یک ماده افیونی همراه بود.

این گزارش می‎گوید: «مرگ‌ استرالیایی‌ها بر اثر مصرف بیش از حد فنتانیل، همراه با دو ماده افیونی مصنوعی دیگر، از سال 2006 تا کنون هزار و 275 درصد افزایش یافته است.»

به گزارش «گاردین»، بدون اقدام تعیین کننده، رفتن به سمت مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در استرالیا به سطح آمریکا نه‌تنها ممکن، بلکه حتمی به نظر می‌رسد.

این ماده افیونی بسیار اعتیادآور در هیچ جای جهان به اندازه آمریکا در دسترس نیست؛ جایی که در سال 2020 حدود 56 هزار و 516 مورد مرگ ناشی از مصرف مواد افیونی و از جمله «فنتانیل» گزارش شده است.

در 12 ماه منتهی به آوریل 2021، حدود 100 هزار نفر در آمریکا بر اثر مصرف بیش از حد مواد افیونی جان خود را از دست دادند که «فنتانیل» باعث تقریباً دو سوم (64درصد) از این مرگ‌ها شد.

در مقایسه، گزارش «پنینگتون» بیان می‌کند که در استرالیا در سال 2020، 165 مرگ غیرعمدی ناشی از مواد مخدر شامل «فنتانیل» رخ داد که 19.3 درصد از مرگ‌های غیرعمدی ناشی از مواد مخدر را شامل می‌شود.

«فنتانیل دارویی» یک داروی محدود شده است که برای بیهوشی استفاده و برای دردهای شدید ناشی از جراحی، آسیب‌های تروماتیک یا شرایط مزمن مانند سرطان تجویز می‌شود.

«فنتانیل» همچنین برای استفاده در بازار غیرقانونی مواد مخدر تولید و در مواد مخدر دیگری مانند هروئین، مت آمفتامین و کوکائین نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا استرالیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *