رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خسروی‌وفا: پیام ورزش پاک این است که حق به حق‌دار رسید/ صالحی امیری: کشتی فراتر از ورزش و هویت ایرانیان است

12:18 - 10 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۶۱۷۰
مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن کمیل قاسمی صبح امروز در محل خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، علیرضا دبیر در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: خوشحالم که امروز یازدهمین مدال طلای کشتی ایران توسط کمیل قاسمی رسما اهداء می شود، اما حیف است که کشتی ایران در 70 سال 11 مدال طلا گرفته، خیلی ها مانند منصور برزگر، علیرضا حیدری، عباس جدیدی که به نظر من بعد از انقلاب بهترین آزادکار با فاصله است و اگر مدیریت می شد این اتفاقات برایش نمی افتاد و مدال های بیشتری می گرفت. یا رضا یزدانی، مهدی تقوی و صادق گودرزی می‌توانستند که مدال های بهتر و بیشتری بگیرند اما به نظرم به درستی مدیریت نشدند و از این دست بسیارند.

وی ادامه داد: اعتقاد و باورم این است که کشتی می تواند به جایی برسد که خیلی بیشتر از این ها افتخارآفرین باشد، هم کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی در حال حاضر با فاصله ورزش اول ایران هستند.

دبیر تصریح کرد: تیم های ما در مسابقات روزهای گذشته می توانستند طلاهای بیشتری بگیرند اما با توجه به اینکه سیاست اتحادیه پخش شدن مدال ها است مسائل داوری پیش می آید و مدال های طلای ما از دست می رود.

رئیس فدراسیون کشتی اظهار داشت: اگر طلای المپیک می خواهیم الان وقتش است نه سه ماه مانده به المپیک و بیشتر مدال های المپیک را زیر 23 سال گرفته اند و باید روی این جوانان که در اردو هستند سرمایه گذاری شود و اینطور نباشد که کشتی بیش از 60 درصد مدال های المپیک را بگیرد اما از بیش از 300 میلیارد بودجه 10 میلیارد بگیرد.

وی ادامه داد: وقتی مدال های جهانی و المپیک کشتی گیران را محاسبه کنیم بیش از 82 درصد مدال های تاریخ ورزش ایران برای کشتی است و من این افتخارات و پتانسیل کشتی را می بینم و صحبت می کنم اما معاون ورزش قهرمانی کشتی را مانند تکواندو می بیند و اگر کسی باعث عدم موفقیت کشتی شود باید شرعا در این دنیا و آن دنیا جواب دهد.

دبیر با اشاره به اینکه عدالت برابری نیست گفت: بعنوان مثال باید به اندازه ی نیاز به هرکسی توجه شود مثلا یک نفر نیاز یارانه 45 هزار تومانی دارد، یک نفر یارانه یک میلیون تومانی و یک نفر هم نیازی ندارد.

وی تصریح کرد: برخی از کشتی گیران در المپیک باید مدال طلا می گرفتند که نگرفتند و برخی دیگر نیز باید مدال می گرفتند که نتوانستند کشتی گیرانی مانند محمدهادی ساروی، محمدعلی گرایی، محمدحسین محمدیان از این دست کشتی گیران بودند اما با این وجود آقای صالحی امیری گفت که هرچه به کشتی توجه شود و بگیرد حق است و بیشتر از این ها نیز باید به کشتی توجه شود و این نشان از تجربه بالای ایشان دارد که آینده ورزش را می بیند.

دبیر تصریح کرد: سر مدال کمیل قاسمی خیلی ها به مدت تهمت زدند، آنهایی که ادای جهان پهلوانی کردند باید بیایند آن دنیا جواب بدهند و خوشحالم که کمیل به حقش رسید ولی روسیاهی ماند برای ذغال و امیدوارم که وی در مربیگری موفق باشد.

صالحی امیری: کشتی فراتر از ورزش و هویت ایرانیان است

در ادامه سیدرضا صالحی امیری با اشاره به حضور در ماه صفر و ذکر مصیبت های حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش و کاروان عاشورا و حضرت زینب کبری (س) گفت: باور ما بر این است که هرچه داریم از خون شهدا و سرور و سالار شهیدان ابا عبداله الحسین (ع) است.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کشتی در ایران بعنوان جزئی از فرهنگ آن محسوب می شود و همین امروز که شما شاهد هستید که جناب آقای حاج محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت اجرایی کمیته اولین برنامه خود را با حضور در جمع کشتی گیران آغاز کردند خودش یک پیام مهم دارد. ما باور داریم که کشتی فراتر از ورزش است، این یک شعار یا سخنرانی نیست و تبلیغ پژمان، بنا، حسن یزدانی، کمیل یزدانی و دبیر نیست، این یک حقیقت و ارزش فرنگی در کشور است. چون کشتی بخشی از هویت قهرمانی ایرانیان است.

وی ادامه داد: این سخن مبتی بر یک واقعیت و یک ارزش است، این که امروز شما می بینید نمایندگان و قهرمانان ما حضور دارند و می بینیند که علی دبیر با تمام وجودش برای کشتی می جنگد، یک دلیل محکم دارد که آن هم این است که اعتبار ورزش ایران کشتی است.

صالحی امیری اظهار داشت: همه بدانند، کشتی فراتر از ورزشکاران و قهرمانان است، چرا که بخشی از هویت ایرانیان است و تضمین کشتی، تضمین هویت ملی ما است و از این منظر باید یک برنامه استراتژیک ویژه حداقل 20 ساله برای پیشرفت کشتی ایران تدوین شود که همچنان و مانند بیش از 70 سال گذشته، کشتی در قرن حاضر پرچمدار ورزش قهرمانی ایران باشد.

وی گفت: در مورد پیگیری های و بحث های دبیر شهادت می دهم که موضوع شخصی نیست و برای کشتی است و دبیر برای منافع شخصی خود این کارها را نمی کند و به همین خاطر است که من برای این قهرمان المپیک احترام خاصی قائلم.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک تصریح کرد: علاوه بر اینکه کشتی هویت ما است، کشتی تبار و تاریخ ورزش ایران است، هر درختی با ریشه هایش سبز می ماند، ورزش ایران با ریشه کشتی هویت گرفته و جهش پیدا کرده است. کشتی پرچمدار ورزش ایران است و من واقعا برای المپیک پاریس باورم این است که این نسل جدید و جوان خواهد درخشید و بار دیگر به جهانیان اثبات می کنند که سرآمد جهان هستند. باورم این است که یزدانی نماد قهرمانی ما بار دیگر این را محقق می کند.

صالحی امیری گفت: قدرشناسی بخشی از هویت اعتقادی ما است و کسانی که در 70 سال گذشته به کشتی اعتبار دادند به گردن ما حق دارند.

وی در مورد کمیل قاسمی گفت: کمیل مرد اخلاق است، و فراتر از مدال طلای المپیک، مدال اخلاق است و از این جهت شخصا برای ایشان احترام قائلم. قرار بود این مراسم در جویبار باشد، اما وقتی علی دبیر به یک موضوعی می رسد آن را انجام می دهد و قرار شد که در این سالن که روح پهلوانی و مرام جوانمردی دارد و جزئی از کشتی است این برنامه انجام شد.

صالحی در مورد تأخیر در روند اهدای این مدال گفت: هیچ کس مقصر نیست، روس ها همه تلاش خود را کردند برای این طلا و ما هم همه ی تلاش خود را کردیم و محقق شد. و باید بگویم مگر می شود که یک نفر افتخارآفرین برای ملت باشد و برای کسب این افتخار کاری نکنیم و پگیری نشود.

خسروی‌وفا: پیام ورزش پاک این است که حق به حق‌دار رسید

سپس محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک گفت: آقای دبیر دوست قدیمی ما هستند و کلا برخی از بچه های کشتی دوست قدیمی ما هستند و با توجه صحبت ایشان مبنی بر اینکه قرار است تمرین ویژه آزادکاران ساعت 11 برگزار می شود، وقت تمرین کشتی گیران را نمی گیرم.

وی ادامه داد: امیدواریم که صحبت هایی که آقای دبیر انجام دادند، هیئت اجرایی بتواند در کنار فدراسیون کشتی، تکواندو و وزنه برداری به همه ی نتایجی که در بازی های المپیک در تصورمان است برسیم و تلاشمان را برای سایر ورزش ها را انجام دهیم.

خسروی وفا گفت: خداقوت می گویم به جامعه کشتی، جامعه ورزش و برادر عزیزم آقای کمیل قاسمی که حق به حق دار رسید، و این پیام ورزش پاک است و مدال آن را نیز دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *