راه‌های جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

13:47 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۷۵۳
آب سیب یکی از خوراکی های مفید برای سلامتی بدن است. این نوشیدنی سالم را می‌توانید به راحتی با ترفندهایی تهیه کنید.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: آب سیب یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی ها است که ارزش غذایی آن با سیب تازه برابر است، به شرطی که آن را خودتان در خانه و از سیب تازه گرفته باشید. یکی از مشکلات پس از گرفتن آب سیب سیاه شدن آن است، برای جلوگیری از سیاه شدن آب سیب روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش به آنها می پردازیم.

دلیل تیره و سیاه شدن آب سیب

آب سیب پس از 20 دقیقه سیاه می شود زیرا آنزیم ها و آهن موجود در آب سیب با اکسیژن واکنش شیمیایی می دهند و آب سیب به سرعت شروع به اکسید شدن می کند و تیره می شود.

روش های جلوگیری از سیاه شدن آب سیب

برای جلوگیری از اکسیداسیون سیب قبل از آب گیری و جلوگیری از سیاه شدن آب سیب به روش های زیر عمل کنید:

افزودن آب لیمو به آب سیب

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید و یک لیمو را فشار دهید و آب لیمو روی سطح سیب خرد شده بریزید. آب لیمو دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان است و ویتامین C به کاهش سرعت اکسیداسیون کمک می کند. مشکل این روش این است که آب سیب مزه آب لیمو خواهد داد.

سیب و لیمو

ریختن سیب ها در آب و نمک

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید. در یک ظرف آب و مقدار کمی نمک بریزید و برش های سیب را اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه بماند بعد آبکش کنید. بعد از آبکشی، سیب ها را خیلی زود در آب شیرین ریخته تا شوری آنها گرفته شود.

ریختن سیب ها در آب و عسل

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید.دو قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان آب بریزید و برش های سیب خود را به مدت 30 ثانیه در این مخلوط خیس کنید و آنگاه آب آن را بگیرید. عسل به دلیل وجود ترکیباتی درون آن سبب توقف اکسیداسیون می شود. این روش سبب عوض شدن طعم آب سیب نخواهد شد.

سیب و عسل

غوطه ور نمودن سیب ها در آب معمولی

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید. درون ظرفی در ظرف پر از آب بریزید. برای اینکه برش های سیب روی آب شناور نشوند، یک حوله کاغذی تمیز روی ظرف بگذارید.

افزودن آب آناناس

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید. دو قاشق آب آناناس را به مقداری آب بیافزایید و برش های سیب را در آن بریزید و بعد از چند دقیقه آبکش کنید و آب سیب ها را بگیرید.

آناناس و سیب

قراردادن برش های سیب در کیسه های زیپ دار

قبل از گرفتن آب سیب، سیب ها را بشویید و برش بزنید و برش های سیب را در کیسه های زیپ دار با فشار هوا قرار دهید.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


برچسب ها: سیب آب سیب

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *