چالش‌های پیش روی دانش آموزان فلسطینی به دلیل حملات رژیم صهیونیستی

11:12 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۴۰۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری در آستانه آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس با چالش‌ها و خطرات بسیاری مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - بیش از 1.3 میلیون کودک فلسطینی در کرانه باختری، قدس شرقی و نوار غزه به مدرسه باز خواهند گشت.

«لین هستینگز»، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در سرزمین های اشغالی فلسطین گفت: «کودکان در کرانه باختری و غزه با چالش‌هایی مواجه هستند که بسیاری از کودکان در سراسر جهان نمی‌توانند تصور کنند.»

به گزارش خبرگزاری «وفا»، از ابتدای سال جاری تاکنون 20 کودک فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 12 کودک به شهادت رسیده بودند.

 «هستینگز»، می‎گوید: «در حال حاضر 56 حکم تخریبی معوق علیه مدارسی وجود دارد که در آنها دستکم 6 هزار و 400 کودک در کرانه باختری از جمله قدس شرقی آموزش می‎بینند.»

در نیمه اول سال 2022 در کرانه باختری، سازمان ملل 115 مورد تخلف مربوط به آموزش و پرورش از جمله شلیک مستقیم یا غیرمستقیم گاز اشک‌آور، نارنجک‌ و یا گلوله پلاستیکی از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی را ثبت کرده است.

محدودیت‌های حرکتی مانع از رسیدن دانش‌آموزان فلسطینی به کلاس‌های خود می‌شود؛ «هستینگز» می‌‎گوید که نزدیک به 8 هزار دانش آموز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و این امر خطر ترک تحصیل را افزایش می‌دهد.

جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت 17 کودک فلسطینی منجر شد.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت که شرایط غزه برای کودکان، از جمله تحمل حملات در طول زندگی آنها، نیاز به خدمات تخصصی حمایت روانی و اجتماعی را افزایش می‌دهد.

اما با وجود چالش‎های فراوانی که کودکان فلسطینی با آن مواجه هستند، نرخ باسوادی جوانان فلسطینی بیش از 99 درصد است و 93.8 درصد از کودکان فارغ التحصیل از دبستان به تحصیلات متوسطه می‌روند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *