بدرفتاری مداوم مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی

9:03 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۸۵۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
طی روزهای اخیر تنش در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراضات علیه سوء‌استفاده گسترده از اسرای فلسطینی به شدت بالا گرفته است.

خبرگزاری میزان – باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد که در بحبوحه بن‌بست فزاینده بین مقام‎های رژیم صهیونیستی و اسرای فلسطینی، تنش‎ها در زندان‌های اراضی اشغالی تشدید شده است.

به گزارش «آناتولی»، اسرای فلسطینی در زندان‌های مختلف رژیم صهیونیستی اعتراضاتی را علیه بدرفتاری مداوم مقام‎های زندان‌ها آغاز کردند.

به گفته انجمن زندانیان فلسطین، مقام‎های صهیونیست با اقدامات شدیدتر از جمله «انزوای مضاعف و حذف وسایل الکتریکی» از سلول‌های زندان پاسخ داده‌اند.

در اقدامی تلافی‌جویانه، فلسطینی‌ها تصمیم گرفته‌اند از روز یکشنبه تمامی «جناح‌های» مختلف خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی منحل کنند.

در طول این هفته، اسرای فلسطینی از شرکت در بازرسی‌های امنیتی روزانه، بازگرداندن وعده‌های غذایی خود و سازماندهی تحصن در محوطه زندان خودداری کرده‌اند.

اسرای فلسطینی می‌گویند مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی از تفاهماتی که پس از اعتراضات قبلی در ماه مارس به دست آمده بود، سرپیچی کرده‌اند.

فلسطینی‌ها از انتقال خودسرانه اسرا به ویژه اسرای زن به عنوان یکی از سوء‌استفاده‎های مقام‎های زندان‌های رژیم صهیونیستی یاد می‌کنند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی نهادهای فلسطینی، نزدیک به چهار هزار و 550 اسیر فلسطینی در زندان‎های رژیم صهیونیستی به سرمی‌برند که 175 نفر زیر سن قانونی و 27 زندانی زن و 670 زندانی بدون اتهام یا محاکمه تحت بازداشت اداری رژیم صهیونیستی هستند.

فلسطینی‌های زندانی توسط رژیم صهیونیستی، خواستار شرایط زندگی بهتر و پایان دادن به بازداشت‌های نامحدود هستند.

از سوی دیگر بیش از 600 هزار شهرک‌نشین صهیونیست به طور غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری زندگی می‌کنند؛ رسانه‌ها اشاره نمی‌کنند که رژیم صهیونیستی به طور معمول قوانین بین‌المللی، به ویژه کنوانسیون 1949 ژنو در مورد اشغال را نقض می‌کند و هیچگونه مجازاتی متوجه این رژیم نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *