رئیس کل دادگستری تهران: پیشنهاداتی در خصوص شرکت کیان تایر به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شد

8:15 - 09 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۳۹۱۶
همزمان با سالروز شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر و در هفته دولت، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن حضور در استانداری تهران با محسن منصوری دیدار کرد.

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری در دیدار با استاندار تهران که در استانداری برگزار شد؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر خصوصا شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را به استاندار، مدیران استانداری و دستگاه های اجرایی و کارمندان تلاشگر تبریک گفت.

وی افزود: امروز شاهد تلاش های دلسوزانه و مخلصانه دولت مردمی هستیم که با حضور نیروهای انقلابی و ارزشی و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، عهده دار اداره امور اجرایی کشور در بدترین شرایط اقتصادی و مالی می باشند و از این نظر ضمن تبریک از درگاه خداوند منان نیز سپاسگزاریم.

فضای همکاری و همدلی در مجموعه مدیریتی استان تهران ایجاد شده است

علی القاصی؛ استاندار تهران را از نیروهای انقلابی، ارزشی، فعال و پیگر در میدان عمل توصیف کرد که در عرصه اجرایی استان با مجاهدت لازم در تلاش می باشد و فضای همکاری و همدلی را در مجموعه مدیریتی استان ایجاد کرده است.

وی گفت: مدیرانی که امروز در مجموعه استانداری به اداره امور می پردازند، با تلاش و مجاهدت خستگی ناپذیر در حال خدمت به مردم هستند و این نقطه عطفی در مجموعه استانداری تهران می باشد که لازم است از همه تشکر کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: در شرایط امروز، از هماهنگی و همدلی که بین قوای سه گانه و بخصوص بین مجموعه دولت و قوه قضاییه می باشد، باید حداکثر بهره برداری و استفاده را در خدمت به مردم داشته باشیم.

برای افزایش سرمایه اجتماعی کشور، اهتمام و تلاش خود را بکار می گیریم

استاندار تهران نیز در این دیدار با تشکر از رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان تهران به منویات مقام معظم رهبری در نشست صبح امروز با هیئت دولت اشاره کرد و گفت: افزایش امید و اعتماد مردم توفیق بزرگی است که در این مدت کوتاه، دولت مردمی بدان دست یافته است.

منصوری با اشاره به اینکه قوای سه گانه از جمله دستگاه های اجرایی، قضایی و سایر نهادها و مراجع مختلف، در کنار یکدیگر حاکمیت و دولت را تشکیل می دهند، گفت: تمامی این اجزا تعریف شده به مثابه تار و پود جمهوری اسلامی ایران می باشند و مردم نیز قـوا و دستگاه ها و نهادها را از یکدیگر جدا نمی دانند.
منصوری گفت: اهتمام و تلاش خود را بکار می گیریم تا سرمایه اجتماعی کشور را بیش از پیش افزایش داده و این حس امید و اعتماد را روز به روز گسترش دهیم.

بررسی راهکارهایی برای بسته شدن پرونده جاری کیان تایر

در ادامه این دیدار که به مناسبت هفته دولت و با حضور رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری و استاندار و معاونین وی برگزار شد، پرونده در جریان شرکت کیان تایر با نگاهی متفاوت روی میز نمایندگان عالی قوه مجریه و قوه قضاییه در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای بسته شدن نهایی پرونده این شرکت پیشنهاد شد.

استاندار تهران با اشاره به پیگیری ها و جلسات مختلف برگزار شده این واحد تولیدی را دچار مباحث و موضوعات مختلفی از جمله مسائل کارگری، اقتصادی، اجتماعی دانست که در عین حال معیشت و تداوم نزدیک به 1000 نفر از کارگران این شرکت تحت تاثیر آن قرار گرفته که از بی ثباتی و طولانی شدن زمان تعیین تکلیف این واحد در رنج هستند.

اعلام آمادگی مدیران عالی دستگاه قضایی و اجرایی برای حل مشکلات کیان تایر

منصوری با اشاره به ارزش گذاری 2هزار و 200 میلیارد تومانی برای این شرکت گفت: به عنوان نماینده دولت برای اجرای راهکار قانونی در رفع مشکلات کیان تایر اعلام آمادگی می کنم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه کارخانه کیان تایر چندین سال است که به دلیل سوء مدیریت، انباشت بدهی و اقامه دعاوی اشخاص حقیقی و حقوقی با مشکلات متعدد رو به رو شده است، گفت: حکم ورشکستی این کارخانه در فروردین ماه سال ۹۱ صادر و طبق قانون اداره امور این کارخانه نیز به اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران سپرده شده است.

القاصی صدور حکم ورشکستگی توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران، در آن مقطع زمانی را موجب نجات شرکت کیان تایر از شرایط بسیار سختی دانست که این شرکت در آن قرار گرفته بود.

حکم به ورشکستگی کیان تایر امکان حفظ سرمایه شرکت و سرمایه گذاران را تا کنون فراهم کرده است

القاصی گفت: با توجه به اینکه، زمانی که حکم به ورشکستگی یک شرکت صادر می شود تمام دیون بر عهده آن واحد به حالت تعلیق در می آید، اعم از بانکها، تامین اجتماعی، دستگاه های مختلف و حتی اجرائیه های صادر شده دیگر مراجع مبنی بر فروش اموال و دستگاه های کارخانه متوقف می شود، لذا صدور این حکم ورشکستگی یک خدمت بزرگ دستگاه قضایی و استفاده از سازو کار و تدبیر قانونگذار برای اینگونه مشکلات بوده است.

وی افزود: حکم به ورشکستگی کیان تایر امکان حفظ سرمایه شرکت و سرمایه گذاران را به عنوان یک داشته عمومی برای مردم فراهم ساخته است و با این راهکار از سال 1399 که حکم ورشکستگی صادر شده است، تلاش شده فعالیت آن متوقف نگردد و کارخانه تعطیل نشود.

القاصی گفت: هر چند یکی از مشکلات این کارخانه عدم تناسب تولیدات و میزان سوددهی است و برای رونق یافتن تولید این کارخانه پیشنهاد، واگذاری به شخصی است که سرمایه گذاری نموده و با تخصص لازم وارد میدان شود تا این سرمایه عظیم به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاداتی در خصوص شرکت کیان تایر به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شده است

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به پیگیری برخی از راهکارهای قانونی به نفع این شرکت از طریق دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: طی گزارشی که به ریاست معزز قوه قضاییه تقدیم شده است، پیشنهادات لازم برای طرح در نشست سران قوای سه گانه به منظور صدور مجوز برای ایجاد فرصت زمانی ارائه شده است.

القاصی گفت: اداره تصفیه و امور ورشکستگی برای واگذاری این شرکت چندین بار اقدام نموده و همچنین آمادگی دادگستری کل استان تهران را برای حمایت قضایی در جهت تقویت و احیای این واحد تولیدی اعلام می کنیم.

بابک ترکی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران نیز طی گزارشی به بیان راهکار ها و پیشنهادات برای جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر در آینده برای این واحد تولیدی پرداخت.

ترکی گفت: همکاری اداره کل تامین اجتماعی در خصوص حق بیمه کارگران یکی از پیشنهادها و درخواست های این اداره است.

در ادامه این نشست در خصوص راهکارهای اجرایی و قانونی برای واگذاری سریعتر شرکت کیان تایر به مالکین حقیقی یا حقوقی مباحثی طرح و مقرر شد توسط یک کمیته مشترک با حضور معاونین و کارشناسان استانداری و دادگستری کل استان تهران مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *