رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان عمومی و انقلاب جدید ماکو معرفی شد

22:45 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۷۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، حقوق بشر
دادستان عمومی و انقلاب جدید ماکو با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، معرفی شد.

خبرگزاری میزان - آیین تکریم و معارفه دادستان های قدیم و جدید ماکو صبح دوشنبه ۷ شهریور با حضور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی، مجیدی دادستان مرکز استان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، محمدزاده سرپرست معاونت مالی، عمرانی و پشتیبانی دادگستری استان و سایر مسئولین قضایی، اجرایی، نظامی و انتظامی ماکو در این شهرستان برگزار شد.

ناصر عتباتی ، در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دولت و شهدای منتصب به این هفته گفت: منطقه آزاد ماکو یک منطقه خاص و یکی از دروازه های جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: نباید توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از دست داد و خدا را شاکر بود و از این فرصت خصوصاً در سنگر احقاق حق با خدمت صادقانه به مردم به بهترین شکل ممکن بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: امروز تکلیف همه مسئولین خدمت به مردم عزیز و شریف کشور است و در این راستا دستگاه قضایی نقش پررنگی می تواند داشته باشد چرا که دستگاه قضایی به غیر از وظیفه ذاتی خود که رسیدگی به دعاوی است ظرفیت ها و اختیارات بسیاری در صیانت از حقوق عامه و بیت المال و حمایت از تولید و اشتغال و سایر موارد دارد که می تواند در این حوزه ها نقش آفرین باشد، خصوصاً دادستان که در صیانت و حفاظت از حقوق مردم مبسوط الید است.

عتباتی ادامه داد: دادستان باید در هر موردی که نیاز است ورود کند و با همراهی سایر مجموعه ها گره ای از مشکلات حوزه باز کند.

وی افزود: می بایست توجه ویژه‌ای به مبحث پیشگیری داشت و با تقویت اقدامات در این حوزه با همراهی همه مجموعه ها اجازه وقوع جرم و تخلف را نداد و مردم نیز در این زمینه دستگاه قضایی را یاری کنند و هر موضوع کم اهمیتی را قضایی نکنند تا از این طریق ضمن کنترل ورودی پرونده، دقت، صحت و سرعت در رسیدگی ها را بالا برد.

وی ادامه داد: در کنار رسیدگی ها می بایست توجه جدی به مقوله صلح و سازش با استفاده از شوراهای حل اختلاف، هسته های جهادی بخشایش و ائمه جمعه و جماعت و سایر ظرفیت‌ها و انعکاس اقدامات آنها توسط رسانه ها کرد.
استفاده از اهرم حبس در موارد لازم یکی دیگر از توصیه های عتباتی بود که در این زمینه گفت: می بایست از اهرم حبس در موارد ضروری و برای افرادی که امنیت جامعه را به مخاطره می اندازند استفاده کرد و از مجازات های جایگزین حبس برای جرایم کم اهمیت استفاد کرد.

وی در خصوص جرایم خشن و جنایت علیه اتباع بیگانه گفت: سیاست قوه قضائیه در شهرهای مرزی مانند ماکو بر این است که هرگونه جرایم خشن و جنایت علیه اتباع بیگانه به منزله افساد فی الارض و محاربه بوده و برخورد قاطع و شدید قانونی را به همراه خواهد داشت، از این رو از دادستان که شمشیر دوار عدلیه است و نهادهای امنیتی و انتظامی می خواهم که هیچگونه مماشاتی در برخورد با این پدیده غیر انسانی نداشته باشند.

توجه به گمرک بازرگان و حضور مرتب و منظم در این گمرک و بررسی وضعیت آن، حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال توجه به مقوله زندان و زندانیان و سایر موارد از دیگر توصیه های عتباتی به دادستان جدید ماکو بود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه، کاظمی فرماندار و عبدالرحیمی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تقدیر از تلاشهای دادستان سابق برای دادستان جدید آرزوی موفقیت کردند.

در ابتدای مراسم نیز نیازی رئیس دادگستری ماکو ضمن خوشامدگویی به مدعوین گزارشی از وضعیت قضایی این شهرستان ارائه و پس از آن خادم عرب باغی دادستان سابق گزارشی از عملکرد خود در مدت ۳ سال تصدی در سمت دادستانی ماکو از جمله مبارزه قاطع با پدیده شوم مواد مخدر، اراذل و اوباش، حفاظت از حقوق عامه و بیت المال، توجه با امور زندان و زندانیان و آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت از زندانیان و خیرین که منجر شده که ظرفیت عددی زندان ماکو کمتر از ظرفیت اسمی آن باشد بیان و در پایان این آیین جعفری دادستان جدید ماکو به ارائه برنامه‌های خود به عنوان دادستان پرداخت.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی عتباتی از تلاشهای احمد علی خادم عرب باغی دادستان سابق حوزه قضایی ماکو تقدیر و با تقدیم حکم صابر جعفری، وی به عنوان دادستان جدید ماکو معرفی شد.

انتهای پیام /


برچسب ها: عتباتی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *