رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در راستای ایجاد هم افزایی و تسریع در اتمام طرح ملی حدنگاری اراضی کشور

21:14 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۱۷۰۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به منظور ایجاد هم افزایی و تسریع در اتمام طرح ملی حدنگاری اراضی کشور با حضور مسئولین متولی امر، امروز تشکیل جلسه داد.

خبرگزاری میزان_ کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در راستای وظایف نظارتی خود و به منظور ایجاد هم افزایی و تسریع در اتمام طرح ملی حدنگاری اراضی کشور با حضور مسئولین متولی امر از جمله رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزیر کشاورزی، رییس سازمان نقشه برداری، رییس سازمان امور اراضی و سایر نهادهای ذی مدخل در مورخه ۷ شهریور تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این نشست نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون اصل نود خلاصه‌ای از گزارش تهیه شده توسط نمایندگان عضو کمیسیون از بازدیدهای میدانی از نحوه نقشه برداری‌های صورت گرفته و نحوه تعیین حدود اراضی و تطبیق اطلاعات حقوقی بر نقشه های هوایی و ایرادات موجود از سراسر کشور را ارایه و سپس هر یک از مسئولین حاضر نسبت به ارائه گزارش حوزه تخصصی خود و تبیین مشکلات و موانع موجود در رابطه با حدنگاری اراضی اقدام نمودند.

در همین جلسه با توجه به اهمیت موضوع نقشه برداری و استفاده از آن در امور مختلف حاکمیتی و تصدی گری و همچنین در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر هویت دار کردن کلیه املاک و اراضی کشور مقرر شد شورای عالی نقشه برداری با حضور کلیه دستگاههای ذیربط تشکیل و به صورت مرتب تشکیل جلسه دهد.

حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد در دو ماه اخیر بیش از پنجاه درصد کل سنوات گذشته سند مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک صادر گردیده است و بر لزوم استفاده از سامانه شمیم این سازمان در راستای افزایش دقت نقشه های مطروحه در کمیسیونهای رفع تداخلات اراضی تاکید نمود.

در نهایت تفاهم نامه چند جانبه ای با حضور سران دستگاه‌های متولی به امضا رسید که بر اساس آن سازمان نقشه برداری و امور اراضی مکلف به همکاری با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی شدند.

همچنین شورایعالی نقشه برداری در اولین جلسه نسبت به ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و تدوین دستورالعمل‌های لازم به منظور تهیه نقشه حدنگار اقدام نماید.

سازمان ثبت نیز ضمن استفاده از نیروهای موجود از ظرفیت برون سپاری به شرط تامین‌منابع مالی در جهت تسریع در انجام وظایف مقرر در قوانین و مقررات از جمله قانون حدنگار اقدام نماید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *