رشد خشونت ناشی از بیگانه هراسی در یونان

11:05 - 07 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۰۶۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خشونت ناشی از بیگانه هراسی به صورت جنایت‌های نفرت محور در خیابان‌های یونان خود را نشان می‌دهد.

خبرگزاری میزان – یونان در دو دهه اخیر شاهد رشد بیگانه هراسی بوده که این امر به نوبه خود به جنایت‌های نفرت محور دامن زده است.

به گزارش «وب سایت کمیسیون اروپا»، یونان از اوایل دهه 2000 به دروازه اصلی ورود مهاجران و پناهجویان آسیایی و آفریقایی به اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

سوءمدیریت سیاست‌های مهاجرتی و پناهجویی یونان و اخیرا بحران عمیق اقتصادی این کشور، بافت جمعیتی این کشور را دچار تغییراتی کرده است.

«آتن»، پایتخت یونان در حال حاضر شاهد حضور جمعیت زیادی از خارجی‌هاست که در فقر شدید در ساختمان‌های متروکه، میادین شهر و پارک‌ها زندگی می‌کنند؛ آن‌ها با محیطی خصمانه مواجه هستند و در شرایط غیرانسانی و تحقیرآمیز تحت بازداشت، فقر و خشونت بیگانه هراسی قرار می‌گیرند.

در حالی که گردشگران در یونان با استقبال مواجه می‌شوند، شعله ور شدن خشونت علیه مهاجران باعث نگرانی‌های جدی شده است و چهره این کشور را به کشوری غیر مهمان نواز تبدیل کرده است.

حملات علیه مهاجران و پناهجویان در یونان از پیش از می 2011 آغاز شد و از آن پس در دوره‌های منظم به شکلی وحشتناک در آتن و دیگر نقاط یونان تکرار شد و ادامه یافت.

مهاجران و پناهجویان در یونان نقشه ای از آتن دارند که برخی مناطق آن با خط قرمز تعیین شده و از ورود به آن‌ها باید اجتناب کرد.

آن‌ها در گفت‌و‌گو با دیده بان حقوق بشر گفتند که به دلیل ترس از حملات گروه‌های سیاهپوش یونانی از تردد در تاریکی شب در آتن خودداری می‌کنند.

 در گزارش دیده بان حقوق بشر آمده است که از آگوست 2009 تا مه 2012 بیش از 50 حمله جدی بیگانه هراسی رخ داده و قربانیان شامل مهاجران و پناهجویان از 9 ملیت مختلف و 2 زن باردار بوده اند.

الگویی که از گفته‌های قربانیان می‌توان یافت عبارتند از: بیشتر حملات در شب، در میدان‌های شهر یا نزدیک آن انجام می‌شود؛ مهاجمان به صورت گروهی کار می‌کنند و اغلب لباس‌های تیره می‌پوشند و صورت‌هایشان را با پارچه یا کلاه ایمنی می‌پوشانند؛ حملات با مشت غیر معمول نیست، اما مهاجمان اغلب از چماق به عنوان سلاح استفاده می‌کنند؛ بیشتر حملات با توهین و تشویق برای ترک یونان همراه است و در برخی موارد مهاجمان از قربانیان سرقت نیز می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *