اسناد ضبط شده از اقامتگاه ترامپ ارزیابی می‎شوند

13:10 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۹۰۴۱
مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‎گوید خطر بالقوه امنیت ملی درباره افشای اسناد اقامتگاه دونالد ترامپ بررسی می‎شود.

خبرگزاری میزان - «آوریل هاینس»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نامه ای به قانونگذاران کنگره، اعلام کرد که دفتر او ارزیابی اسنادی را که از اقامتگاه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در «مار-آ-لاگو» ضبط شده است، انجام خواهد داد.

به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در این نامه نوشت: دفتر مدیر اطلاعات ملی که بر سازمان سیا، آژانس امنیت ملی و 16 آژانس دیگر نظارت می کند، یک ارزیابی جامع اطلاعاتی از خطر بالقوه امنیت ملی را که از افشای اسناد مذکور ناشی می‌شود، مدیریت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دفتر مدیر اطلاعات ملی و وزارت دادگستری آمریکا با هم کار می‌کنند تا بررسی طبقه بندی اسناد مربوطه، از جمله مواردی که در طول جست‌وجو به دست آمده است را انجام دهند، اظهار کرد که هر دو تیم از نزدیک هماهنگ خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که ارزیابی در تحقیقات جنایی در حال انجام وزارت دادگستری آمریکا تداخلی نخواهد داشت.

پیشتر یک مقام ارشد سابق اطلاعاتی آمریکا، گفته بود «من گمان می‌کنم که دولت بایدن در حال حاضر بسیار مراقب است تا به نظر نرسد که فراتر از اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری، درگیر این موضوع شود.»

یک قاضی فدرال نیز در یک دستور مقدماتی در پاسخ به درخواست ترامپ که دوشنبه گذشته ارائه شده بود، از قصد اولیه خود برای تعیین کارشناس ویژه خبر داد.

تصمیم این قاضی فدرال هنوز نهایی نشده و او خواستار انجام اقدامات اضافی پیش از تصمیم گیری نهایی در مورد انتصاب کارشناس ویژه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *