دست‌کم 23 کشته بر اثر درگیری‌ها در طرابلس لیبی

9:05 - 06 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۸۵۲۱
درگیری‌های مسلحانه در پایتخت لیبی به کشته شدن دست‌کم ۲۳ نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر منجر شده است.

خبرگزاری میزان - وزارت بهداشت لیبی، می‎گوید که در جریان درگیری‌ها بین شبه‌ نظامیان مورد حمایت دولت‌های رقیب لیبی، دست‌کم ۲۳ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش «الجزیره»، درگیری‌های روز شنبه در طرابلس، پایتخت لیبی، بدترین جنگ در این کشور در دو سال گذشته بود و این نگرانی را ایجاد می‌کند که این کشور ممکن است دوباره وارد جنگی تمام عیار شود.

سخنگوی خدمات اورژانس لیبی، گفت که نیروهای اورژانس همچنان در تلاش برای تخلیه مجروحان و غیرنظامیان گرفتار شده در درگیری هستند.

وزارت بهداشت لیبی در آمار به روز شده تلفات اعلام کرد که 140 نفر زخمی شده‌اند و 64 خانواده باید از مناطق اطراف درگیری تخلیه شوند.  

این وزارتخانه گفت که بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی در پایتخت لیبی گلوله باران و تیم‌های آمبولانس از تخلیه غیرنظامیان منع شدند.  

بن‌بست قدرت در لیبی، دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس به ریاست «عبدالحمید الدبیبه» را در مقابل یک دولت رقیب تحت ریاست «فتحی باشاغا»، که توسط پارلمان مستقر در شرق حمایت می‌شود، قرار داده است.

«الدبیبه» که به عنوان بخشی از روند صلح با نظارت سازمان ملل پس از دور قبلی خشونت‌ها منصوب شده بود، گفت که آخرین درگیری‌ها در طرابلس توسط شبه نظامیان همسو با «باشاغا» به راه افتاده است.

وی، «باشاغا» را به عقب‌نشینی از مذاکرات برای حل بحران متهم کرد.

«فتحی باشاغا» که توسط پارلمان لیبی و «خلیفه حفتر»، فرمانده نظامی مستقر در شرق، حمایت می‌شود، می‌گوید که مأموریت دولت وحدت ملی منقضی شده است؛ اما او تاکنون نتوانسته است در طرابلس به قدرت برسد، زیرا «الدبیبه» اصرار دارد که قدرت را تنها به یک دولت منتخب واگذار کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: لیبی درگیری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *