رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حملات موشکی اوکراین به تاسیسات اتمی زاپروژیا/ مرگ یک آمریکایی در اوکراین تایید شد

12:11 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۴۴۹
وضعیت در اطراف تاسیسات اتمی زاپروژیا در اوکراین همچنان متشنج است.

خبرگزاری میزان - نیروهای مسلح اوکراین، نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا را با چهار موشک در نزدیکی تاسیسات ذخیره ایزوتوپ‌های رادیواکتیو، هدف قرار دادند.

به گزارش «تاس»، نیروهای مسلح اوکراین بار دیگر به سمت محوطه نیروگاه اتمی زاپروژیا شلیک کردند؛ اخیرا چهار حمله به نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در مجاورت تأسیسات ذخیره ایزوتوپ رادیواکتیو ثبت شد.

این گزارش می‎گوید که هیچ آسیبی به زیرساخت ها و مراکز کلیدی نیروگاه وارد نشده و در حال حاضر هیچ گونه آلودگی در نیروگاه ثبت نشده است.

در همین حال «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره وضعیت «بسیار نگران کننده» در نیروگاه هسته‌ای زاپرویژیا هشدار و درخواست دسترسی کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به زیرساخت‌ها را تکرار کرد.

وی در رابطه با وضعیت این نیروگاه، گفت: وضعیت نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا همچنان متشنج است.

مقام عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار کرد که کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی باید برای حضور در این سایت مجوز بگیرند.

در خبری دیگر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که یک شهروند آمریکایی اخیراً در اوکراین کشته شده و افزود که مقام‎های واشنگتن با خانواده این فرد در تماس و در حال ارائه کمک‌های کنسولی هستند.

وی گفت که شهروندان آمریکایی به دلیل درگیری مسلحانه فعال به اوکراین سفر نکنند.

این مقام آمریکایی خواستار این شد که شهروندان آمریکا در اوکراین با استفاده از هر گونه حمل و نقل زمینی تجاری یا خصوصی در دسترس، فوراً اوکراین را ترک کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *