رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی وزرای دفاع روسیه و فرانسه درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا

14:46 - 03 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۵۲۰۱
وزرای دفاع روسیه و فرانسه طی یک تماس تلفنی درباره وضعیت نیروگاه اتمی زاپروژیا گفتگو کردند.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع این کشور با همتای فرانسوی خود تلفنی درباره نیروگاه اتمی «زاپروژیا» گفتگو کرد.

این تماس تلفنی در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته شورای امنیت سازمان ملل نشستی را برای بررسی وضعیت این نیروگاه برگزار کرد.

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل، در این نشست هشدار داد که وضعیت در اطراف و داخل نیروگاه «زاپروژیا» نگران کننده است و وضعیت در مرحله هشدار قرار دارد.

وی تاکید کرد هرگونه اقدامی که امنیت این نیروگاه را به خطر بیندازد غیر قابل قبول است.

در همین حال «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «اکثر کشورهای سازمان ملل از بیانیه ضد روسیه، کی‌یف حمایت نکردند، زیرا جهان متوجه ابعاد بحران ناشی از اقدامات غرب در اوکراین و اطراف آن شده است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «جهان این را به یک دلیل ساده نمی‌پذیرد؛ همه در حال درک این موضوع هستند که وضعیت بسیار خطرناک‌تر از استفاده از اوکراین توسط دیکتاتورهای غربی در یک ایدئولوژی ضد روسی است.»

کمتر از یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل به پیش‌نویس بیانیه ضد روسیه درباره وضعیت اوکراین رای مثبت دادند؛ 54 کشور از 193 کشور .

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد: «به توافق درباره نیروگاه اتمی زاپروژیا بسیار نزدیک هستیم.»

این نیروگاه، که هنوز توسط کارکنان اوکراینی اداره می‌شود، در هفته‌های اخیر چندین بار مورد اصابت خمپاره قرار گرفته و این موضوع نگرانی‌ها را نسبت به یک فاجعه هسته‌ای افزایش داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *