رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شویگو: برنامه بیولوژیکی آمریکا در اوکراین تهدیدی برای کشورهای عضو سازمان شانگهای است

17:33 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۴۲۶۶
وزیر دفاع روسیه برنامه بیولوژیکی آمریکا در اوکراین را تهدیدی برای کشورهای عضو سازمان شانگهای توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، اظهاراتی را درباره موضوع اوکراین بیان کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «شویگو» گفت که کاهش سرعت عملیات روسیه در اوکراین یک تصمیم آگاهانه است و به دلیل به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان است.

به گفته وی، ارتش روسیه کار سیستماتیکی را برای برقراری زندگی صلح آمیز در مناطق آزاد شده سازماندهی کرده است.

«شویگو»، افزود: تسلیحات ارسال شده به اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش به میزان زیادی بر تعداد تلفات انسانی افزوده و درگیری نظامی را طولانی‌تر کرده است.  

وی با اشاره به اینکه فشار بر شرکای روسیه برای منزوی کردن این کشور ادامه دارد، از کشورهای دوست و متحد روسیه به دلیل موضع اصولی و حمایت آنها قدردانی کرد.

مقام ارشد نظامی روسیه، اظهار کرد: پنتاگون فعالیت‌های بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراینی را که در حال توسعه اجزای سلاح‌های زیستی هستند، تأمین مالی کرد که تهدیدی مستقیم برای اعضای سازمان همکاری شانگهای است.

وزیر دفاع روسیه افزود: اسنادی که ما منتشر کردیم ثابت می‌کند که پنتاگون بیش از 30 آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراین را تامین مالی کرده و تحقیقات بسیار خطرناکی به صورت مخفیانه با مشارکت و راهنمایی کارشناسان آمریکایی در این آزمایشگاه‌ها انجام شده است.

به گفته وی، این پروژه با هدف توسعه اجزای سلاح‌های بیولوژیکی و آزمایش راه‌هایی برای بی ثبات کردن وضعیت اپیدمیولوژیک انجام شده است.

وزیر دفاع روسیه، در پایان گفت: این گونه فعالیت‌ها تهدیدی مستقیم برای کشورهای سازمان همکاری شانگهای است.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *