هزاران افغانستانی در مناطق سیلزده نیازمند کمک فوری

14:02 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۴۸۲
بخش‌های شرقی، جنوبی و مرکزی افغانستان در روزهای اخیر تحت تاثیر باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیلاب قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - سازمان همکاری اسلامی از همه کشورهای عضو و سایر کشورهای جهان خواسته است که فورا کمک‌های امدادی را برای افغانستانی‌های سیل زده ارسال کنند.

به گزارش رسانه های افغانستانی، بخش‌های شرقی، جنوبی و مرکزی افغانستان در روزهای اخیر تحت تاثیر باران‌های سیل آسا و جاری شدن سیلاب قرار گرفته است.

این سیل علاوه بر تخریب صدها خانه و زیرساخت، هزاران نفر را نیازمند کمک‌های فوری کرده است.

تعداد فزاینده‌ای از خانواده‌ها و کودکان آسیب پذیر در افغانستان در روزها و هفته‌های آینده به شدت به حمایت نیاز پیدا خواهند کرد.

مقام‎های افغانستانی می‎گویند، بر اثر باران شدید و جاری شدن سیل در افغانستان، دستکم 170 نفر کشته، صدها نفر دیگر زخمی و هزاران خانه ویران شده است.

در حالی که افغانستان با یک بحران اقتصادی و انسانی ناشی از تحریم‌های غرب که پس از بازگشت طالبان به قدرت در سال گذشته اعمال شد، روبرو است، طی روزهای گذشته ده‎ها نفر در این کشور کشته شده‌اند.  

آژانس کودکان سازمان ملل اعلام کرده که در جریان این سیلاب‌ها دستکم هشت کودک جان خود را از دست دادند و کودکان بیشتری مفقود شدند.

سازمان ملل می‎گوید که گروه‌های امدادی را در شرق افغانستان مستقر می‌کند تا به هزاران نفری که بر اثر سیل شدیدی که از هفته گذشته این کشور را فراگرفته، کمک کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیل افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *