شیوع سل در زندان‎های بحرین/درگیری زندانیان با مشکلات بهداشتی

10:39 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۱۳۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌هایی که از سوی نهادهای حقوق بشری صورت گرفته نشان می‌‎دهد که زندانیان عقیدتی در زندان‌های بحرین هدف اقدامات و رویه‌های خودسرانه قرار دارند.

خبرگزاری میزان – اخیرا گروه حقوق بشری «یورو مد» با صدور بیانیه‌ای از مقامات بحرینی خواست تا برای جلوگیری از شیوع سل در زندان‌های این کشور اقدام فوری انجام و مراقبت‌های پزشکی لازم را برای افراد مبتلا به این بیماری ارائه دهند.

به گزارش «bahrainileaks»، طی ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر شیوع سل در زندان‌های بحرین منتشر شده و نهادهای حقوق بشری و زندانیان می‌گویند که مراقبت‌‎های بهداشتی کافی برای این افراد فراهم نشده است.

این بی‎کفایتی پزشکی مربوط به اجرای اقدامات خودسرانه توسط اداره زندان‌های بحرین علیه برخی از زندانیان عقیدتی است، مانند کاهش ساعات حضور در محوطه زندان، توقیف لباس و لوازم بهداشتی و قطع ارتباط با خانواده‌ها.

نزدیکان برخی از زندانیان بحرینی در مصاحبه با نهادهای حقوق بشری بر این نکته تاکید کرده‌اند که زندانیان با مشکلات بهداشتی و مبتلا به بیماری، مراقبت‌‎های بهداشتی کافی را دریافت نمی‌کنند.

«ابتسام الصائق»، یک فعال بحرینی، در این باره می‌گوید: «ما از تعداد دقیق مواردی که تحت تأثیر بی‌کفایتی پزشکی در زندان‌ها قرار گرفته‌اند، اطلاعی نداریم، زیرا قربانیان، خانواده‌های آنها و هر فردی که وضعیت آنها را گزارش می‌دهد از خشونت مقامات بحرینی می‌ترسد.»

به گفته وی، «ما نمی‌خواهیم این زندانیان جان خود را از دست دهند یا در آستانه مرگ زندان را ترک کنند؛ فعالیت حقوق بشری در بحرین مملو از خطرات است؛ من و همکارانم به دلیل فعالیتمان آزار و اذیت بی‌پایان را تجربه می‌کنیم.»

گزارش‌های متناقضی در مورد تعداد افراد مبتلا به سل وجود دارد؛ بیمارانی که از سایر بیماری‌های عفونی فصلی رنج می‌برند، داروی مناسب یا سایر مراقبت‎های پزشکی را دریافت نمی‌کنند و در حال حاضر سلامت و زندگی همه زندانیان در بحرین یک نگرانی جدی و فوری است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر بحرین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *