حماس و جهاد اسلامی: پاسخ ما به تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه است

22:12 - 31 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۱۱۱۴۶
رهبران گروه‌های مقاومت فلسطینی «جهاد اسلامی» و «حماس» در بیانیه‌ای مشترک ضمن هشدار به دشمن صهیونیست تاکید کردند که؛ پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

خبرگزاری میزان - رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در جلسه امروز خود که در شهر غزه برگزار شد بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن آمده است: مقاومت گزینه راهبردی و غیرقابل برگشت ماست و ما به مقاومت با هماهنگی عالی بین دو جنبش و در راس آن گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس ادامه می‌دهیم.

این‌بیانیه می افزاید: به دشمن صهیونیستی نسبت به هرگونه حماقت علیه ملت و مقاومت قهرمان فلسطین هشدار می‌دهیم و پاسخ ما به هرگونه تجاوز دشمن قاطع و یکپارچه خواهد بود.

رهبران جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی تأکید کردند: رهبران جهاد و حماس نشستی را در سطح رهبران دو جنبش با مشارکت رهبران سیاسی، نظامی و امنیتی برگزار کرده و طی آن راه‌های تقویت پروژه مقاومت و ساز و کارهای تقویت پشتوانه مردمی و ملی آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این‌بیانیه آمده است : در این نشست به بررسی روابط دوجانبه در تمامی عرصه‌ها پرداخته و بر سر تقویت فعالیت‌های مشترک و فعال‌سازی کمیته‌های مشترک بین دو جنبش در زمینه‌های سیاسی، امنیتی و نظامی توافق شده است.

این‌بیانیه می افزاید: اتاق عملیات مشترک مقاومت دستاوردی ملی است که همه گروه‌های فلسطینی در آن مشارکت دارند و در چارچوبی واحد فعالیت می‌کنند که در راس آن‌ها گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس قرار دارند و همه ما برای تقویت نقش و جایگاه آن تا آزادسازی فلسطین و بازگشت آوارگان تلاش می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین از تشکیلات خودگردان در کرانه باختری دعوت شده است تا دست از تعقیب و بازداشت مجاهدان فلسطینی برداشته و هرچه سریع‌تر زندانیان سیاسی به ویژه در زندان اریحا را آزاد کند و به همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان دهد و پروژه فاجعه‌بار اوسلو را کنار گذاشته و مقاومت جامع و فراگیر را به طور حقیقی و عملی در پیش گیرد.

رهبران جهاد اسلامی و حماس در این بیانیه از تمامی ملت‌های اسلامی و عربی و آزادگان جهان که در جریان تجاوز اخیر به غزه حمایت کردند، قدردانی کرد.

در این‌بیانیه همچنین تاکید شده است که، به آنان اطمینان می‌دهیم که مقاومت فلسطین متحد و یکچارچه است و قادر به تحمیل معادلات جدید بر دشمن و مقابله یکپارچه با آن است و از کشورهای اسلامی و عربی بویژه جمهوری اسلامی ایران، مصر، قطر و احزاب عربی و اسلامی به خاطر دفاع از ملت فلسطین تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: حماس جهاد اسلامی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *