رئیس جمهور: پیشرفت کشور در گرو توسعه آموزش و پرورش است

12:01 - 29 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۷۲۶۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با بیان اینکه هرگونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه در آموزش و پرورش است گفت: کار آموزش و پرورش انسان سازی و تربیت است .

خبرگزاری میزان - آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در سی ‌و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش ‌و پرورش کشور اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی کشور است که متکفل امر تعلیم و تربیت آینده سازان کشور است.

وی با بیان اینکه آینده کشور به دست آموزش و پرورش رقم می خورد، افزود: هرگونه توسعه و پیشرفت کشور در گرو توسعه در آموزش و پرورش است.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: تعلیم و تربیت کاری است که انبیا و اولیا الهی برای پرورش نفوس مستعده انجام داده اند؛ کار آموزش و پرورش انسان سازی و تربیت است .

رئیس جمهور با اشاره به تفاوت تعریف انسان در قران و منطق خاطرنشان کرد: تعریفی که در منطق برای تربیت انسان امده مبتنی بر انسان ناطق است اما تعلم انسان، وجه تمایز آن با دیگر موجودات است؛ در تعریف قرانی انسان به تاله، الوهیت و توجه‌اش به مبدا و معاد شناخته می شود.

وی با بیان اینکه قطعا مدیران و معلمان قبلی تلاش زیادی برای رفع مشکلات کردند گفت: از فعالان عرصه آموزش و پرورش می خواهیم راهکارهای حل مساله و راه‌های برون رفت از مشکلات را احصا کرده و به دولت ارائه کنند.

آیت الله رئیسی اظهارکرد: از مدیران و روسای آموزش و پرورش که معلمان گذشته بودند، می خواهیم درباره سازوکار تعلیم و تربیت نظر دهند؛ ما از دیدگاه مدیران معزز که آموزگاران دلسوز قبلی بودند، استفاده می‌کنیم.

رئیس جمهور خطاب به حاضران در جلسه گفت: درباره دوگانه سازی دولتی و خصوصی در مدارس نظر دهید که آیا این رویه درست است و یا می توان رویکرد سومی را هم مد نظر قرار داد.

آیت الله رئیسی با اشاره به تجربه 43 ساله بعد از پیروزی انقلاب گفت: بعد از کسب این تجربیات ارزشمند نباید میدان را برای ازمون و خطا مهیا ببینیم بلکه شایسته است بناها مبتنی بر مبانی محکم و روشنی باشد و طرح‌ها و پیشنهادات متقن ارائه شود تا بر اساس آن کارها عملیاتی و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در لایحه رتبه بندی معلمان بیشتر به موضوع مالی آن پرداخته شده است گفت: موضوعات مالی این لایحه، مقدمه است اما نکته اصلی، روحیه معلم در انسان سازی است و این همان اساس کار است که معلم روحیه تربیت نفوس مستعده را داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از آغاز کار خود دو نکته مهم را مورد توجه قرار داده است، افزود: دولت برآن است عدالت در همه سطوح و شئون مدنظر قرار گیرد و سازوکارها را به نحوی فرار دهیم که مردم طعم شیرین آن را بچشند و دوم اینکه مردمی بودن لحاظ شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جامعه به نحوی باید اداره شود که عدالت در همه امور جاری شود و همه اینها از مدرسه و آموزش و پرورش رخ می دهد، مهم است آینده سازان و نیروی انسانی طوری تربیت شوند که در هر جایگاه و عرصه ای ظلم نکنند و به بهترین نحو خدمت و فعالیت کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *