تشریح اقدامات رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در سفر به استان سمنان/ حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان: قاضی باید برای ضابط طی طریق را مشخص کند

15:58 - 27 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۵۵۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نظر ضابطان و کارشناسان، ارزشمند است اما قاضی باید برای ضابط طی طریق را مشخص کند و در نهایت تصمیم گیرنده قاضی پرونده است.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای قضایی استان سمنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این نشست بیان کرد: طبق گزارشات، انسجام و همدلی اعضا شورای قضایی استان سمنان بسیار عالی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین ضربه به نظام اسلامی دو قطبی کردن جامعه و شکاف بین مردم است، گفت: تحولات بسیار بزرگی در قوه قضاییه صورت گرفته و انتظارات رئیس قوه قضاییه و مطالبات وی برای حرکت تحولی بسیار دقیق و منطقی است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح  با اشاره به اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اطاله دادرسی در مجموعه دستگاه قضایی قابل قبول نیست، اظهار کرد: نظر ضابطان و کارشناسان، ارزشمند است اما قاضی باید برای ضابط طی طریق را مشخص کند و در نهایت تصمیم گیرنده قاضی پرونده است.

بیشتربخوانید

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: سوءاستفاده دشمن از فضای مجازی برای ایجاد یاس را باید خنثی کرد

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان سمنا  با بیان اینکه  سازمان قضایی نیروهای مسلح به  «طبیبُ دوار بطبه» عمل کرده است، گفت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم، شاهکار است و قابل اقتباس است.

دیدار با خانواده معزز شهید گرانقدر مدافع حرم عباس دانشگر

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان سمنان با خانواده معزز شهید گرانقدر مدافع حرم عباس دانشگر، دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: امروز فرکانس‌های رادیویی در این فضا زیاد است اما گوش ما نمی‌شنود حضور شهدا هم به همین صورت است و ما‎نمی توانیم این حضور را درک کنیم اما آن‌ها حاضر و ناظر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با اشاره به بخشی از وصیت نامه شهید دانشگر، گفت: ما سرگرم بازیچه دنیا هستیم خدایا تو هوشیارمان کن، تو بیدارمان کن.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین پورخاقان با نماینده ولی فقیه استان سمنان دیدار کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، گفت: استفاده از راهنمایی‌های نمایندگان ولی فقیه در استان‌‎ها، آیینه راه همکاران سازمان قضایی نیروهای مسلح است، یکی از سالم ترین نیروهای مسلح ما در استان سمنان حضور دارند.

وی افزود: هرچه جرم در بین نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی کمتر باشد باعث افتخار است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان، ضمن خیرمقدم به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور گفت: امنیت مناسبی در استان سمنان وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *