تلاش دولت انگلیس برای مسکوت نگه داشتن اعتراض‌ها درباره «رسوایی خون آلوده»

10:04 - 26 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۳۵۱۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت انگلیس از اقدام‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بر موضوع اعتراض قربانیان دریافت خون آلوده در دهه‌های 1970 و 1980 سرپوش بگذارد.

خبرگزاری میزان – خانواده‌ها و قربانیان رسوایی تزریق خون آلوده به بیماران در انگلیس موسوم به «رسوایی خون» می‌گویند که دولت نه تنها غرامتی به آن‌ها نپرداخته بلکه به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کند صدای اعتراضشان را خاموش کند.

به گزارش «گاردین»، اخیرا اخباری در مورد عدم پرداخت غرامت به هزاران نفر از قربانیان و خانواده‌های قربانیان رسوایی تزریق خون آلوده در انگلیس منتشر شد؛ دستکم 2 هزار خانواده تاکنون هیچ غرامتی دریافت نکرده اند.

تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده به بیماران در دهه‌های 1970 1980 سبب شد افراد دریافت کننده به بیماری‌هایی مانند «ایدز» و «هپاتیت سی» مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند.

خانواده قربانیان رسوایی مذکور می‌گویند که پیامدهای این حادثه سبب دگرگونی زندگی آن‌ها در جهت منفی شد.

آن‌ها تاکید دارند که آسیب‌های روانی ناشی از حادثه مذکور تا چند نسل از خانواده قربانیان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

قربانیان و خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» می‌گویند که زمان آن فرا رسیده که دولت گزارش کامل این حادثه را ارائه کرده و قربانیان را از عدالت محروم نکند.

 خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» تاکنون شکایت‌های متعددی را علیه دولت انگلیس مطرح کرده اند که بی نتیجه مانده اند.

براساس آمارها، از هزار و 243 بیمار هموفیلی که در نتیجه «رسوایی خون» در انگلیس به «ایدز» مبتلا شدند، در حال حاضر 229 بازمانده مورد حمایت دولت قرار دارند.

ضمن این که 798 خانواده از مجموع خانواده‌های قربانیان «رسوایی خون» که بر اثر بیماری «ایدز» جان خود را از دست دادند، هیچگونه حمایتی از جانب دولت انگلیس دریافت نکردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *