امیرعبداللهیان: تا پایان امروز نظر خود را درباره متن پیشنهادی اتحادیه اروپا اعلام می‌کنیم/ آمریکا به صورت شفاهی با دو خواسته ما موافقت کرد

14:08 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۹۴۲
وزیر امور خارجه زمان اعلام نظر ایران پیرامون متن پیشنهادی اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان - «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که تهران در حال بررسی متن پیشنهادی اتحادیه اروپاست و تا نیمه شب امروز دوشنبه، 24 مرداد به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ خواهد داد.

وی افزود: اگر مذاکرات برای احیای برجام شکست بخورد، همانطور که طرف مقابل از طرح جایگزین صحبت می‌کند، ایران هم برنامه جایگزین دارد.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: واشنگتن به صورت شفاهی با دو خواسته ما در مذاکرات اخیر وین موافقت کرد و این موافقت باید به یک متن رسمی شفاف و الزام آور تبدیل شود؛ برای انعقاد توافق به ابتدای پایان راه رسیده ایم، اما این بستگی به موضع آمریکا دارد.

وی افزود: باید سازوکار مشخصی برای راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در هر توافقی وجود داشته باشد؛ ما در مذاکرات هسته ای انعطاف نشان داده ایم و زمان آن فرا رسیده که واشنگتن انعطاف پذیر باشد؛ اگر واشنگتن با انعطاف به پیشنهادات ما پاسخ دهد، به توافق می رسیم، در غیر این صورت به گفت‌وگوی بیشتری نیاز داریم.

«امیرعبداللهیان»، همچنین گفت: درباره سه موضوع به واشنگتن پیام دادیم و آمادگی خود را برای توافق به آن‌ها اعلام کردیم.

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود در مورد مذاکرات پیرامون برجام گفته بود: در هر حال در روندی قرار داریم که گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیم تیم‌های مذاکره کننده برای رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ادامه دارد؛ ما در ادامه گفت‌وگوهایی که سابقا در دوحه و وین داشتیم شاهد نشستی در وین بودیم که در واقع ادامه نشست دوحه بود؛ تیم مذاکرات با انگیزه جدی برای دستیابی به یک توافق خوب و قوی در مذاکرات شرکت کرد تا منافع اساسی ملت ایران را تامین کند و در جهت رفع تحریم‌ها باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *