چین همزمان با بازدید قانونگذاران آمریکایی از تایوان رزمایش نظامی برگزار کرد

12:21 - 24 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۰۶۷۳
ارتش چین گفت که امروز رزمایش‌های نظامی بیشتری را در نزدیکی تایوان برگزار کرد.

خبرگزاری میزان - در حالی که گروهی از قانونگذاران آمریکایی از تایوان بازدید کردند و با مقامات این جزیره دیدار کردند، ارتش چین گفت که امروز رزمایش‌های نظامی بیشتری را در نزدیکی تایوان برگزار کرد.

به گزارش «رویترز»، این پنج قانونگذار آمریکایی در یک سفر از پیش اعلام نشده اواخر روز یکشنبه وارد تایپه شدند. این قانونگذاران دومین گروه بلندپایه‌ای که پس از «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در اوایل ماه آگوست به تایپه سفر کرده‌اند.

فرماندهی جبهه شرقی ارتش چین اعلام کرد که گشت‌های آمادگی رزمی مشترک و مانورهای رزمی را در دریا و حریم هوایی اطراف تایوان سازماندهی کرده است.

این واحد گفت: «این مانورها یک بازدارنده شدید برای آمریکا و تایوان برای ادامه ترفندهای سیاسی و تضعیف صلح و ثبات در سراسر تنگه تایوان بود.»

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که سفر قانونگذاران آمریکایی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی چین است و چهره واقعی آمریکا را به‌عنوان مخرب صلح و ثبات در تنگه تایوان کاملاً افشا می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده: «ارتش چین به آموزش و آماده سازی برای جنگ ادامه می‌دهد، قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دفاع می‌کند و با قاطعیت هر شکلی از جدایی طلبی و مداخله خارجی را در هم خواهد شکست.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین تایوان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *