تدارک چین برای برگزاری رزمایش نظامی در خاک تایلند

11:50 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۹۱۳۰
چین و تایلند از روز یکشنبه رزمایش مشترک نظامی برگزار خواهند کرد.

خبرگزاری میزان - نیروی هوایی چین در حال اعزام هواپیماهای جنگنده و بمب افکن به تایلند برای برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ارتش این کشور است.

به گزارش «اِن‌پی‌آر»، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که این رزمایش شامل پشتیبانی هوایی، حمله به اهداف زمینی و استقرار نیروهای نظامی در مقیاس کوچک و بزرگ خواهد بود.  

این گزارش می‎گوید که گسترش فعالیت‌های چین در منطقه آسیا و اقیانوسیه، آمریکا و متحدانش را نگران کرده و بخشی از رقابت استراتژیک و اقتصادی فزاینده به حساب می‌آید که تنش‌ها را بین دو کشور شعله‌ور کرده است.  

«لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در ماه ژوئن به عنوان بخشی از تلاش برای تقویت آنچه که او «شبکه بی‌نظیر اتحادها و مشارکت های آمریکا در منطقه» خواند، از تایلند بازدید کرده بود.

رزمایش موسوم به Falcon Strike در پایگاه نیروی هوایی تایلند در شمال این کشور در نزدیکی مرز لائوس برگزار خواهد شد.

جت‌های جنگنده تایلندی و هواپیماهای هشدار اولیه هوابرد هر دو کشور نیز در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که آمریکا رزمایش‌هایی را در اندونزی با مشارکت اندونزی، استرالیا، ژاپن و سنگاپور برگزار می‌کند.

این رزمایش میان چین و تایلند همچنین در ادامه ارسال کشتی‌های جنگی، موشک‌ها و هواپیماهای چین به آب‌ها و حریم هوایی اطراف تایوان در واکنش به بازدید «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از تایوان انجام می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: چین تایلند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *