ابعاد گسترده استثمار و آزار جنسی کودکان در کانادا

9:23 - 23 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۸۷۶۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی‌‎های انجام شده حاکی از ابعاد گسترده آزار جنسی و استثمار کودکان در جامعه کاناداست.

خبرگزاری میزان - از سال 2014، زمانی که اطلاعات مربوط به جرایم سایبری در سطح ملی کانادا برای نخستین بار در دسترس قرار گرفت، تعداد حوادث استثمار جنسی و سوء استفاده جنسی آنلاین از کودکان که توسط پلیس گزارش شده، به طور کلی روندی افزایشی داشته است.

به گزارش « statcan.gc.ca»، این وقایع شامل جرایم جنسی آنلاین علیه کودکان بوده و هم قربانیان شناسایی شده توسط پلیس و هم قربانیان شناسایی نشده را در بر می‌گیرد.

در سال 2020، نرخ کلی استثمار و سوء استفاده جنسی از کودکان به صورت آنلاین 131 مورد به ازای هر 100 هزار کودک و نوجوان بود و این در حالی است که آمار مربوط به سال 2014 حدود 50 مورد به ازای هر 100 هزار کودک بوده است.

در جامعه کانادا، استثمار و سوء استفاده جنسی از کودکان به صورت آنلاین طیف گسترده‌ای از رفتارها را در بر می‌گیرد.

این در حالی است که مطالعات به طور مداوم نشان داده که به طور کلی، تنها کسری از جرایم جنسی به پلیس گزارش می‌شود.

تحقیقات دیگر نشان می‌دهد که جرایم مربوط به قربانیان کودک به طور بالقوه حتی کمتر به مقامات گزارش می‌شود زیرا ممکن است برخی از کودکان از گزارش دادن ترس داشته باشند و نتوانند یا ندانند که چگونه گزارش دهند یا کمک بخواهند.

علاوه بر این، گسترش دستگاه‌های هوشمند با ظرفیت‌های پیام‌رسانی فوری و پخش زنده، همراه با بهبود قابلیت‌های ناشناس بودن که به مجرمان اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های خود را بهتر پنهان کنند، دشواری تحقیق در مورد استثمار و سوء استفاده جنسی از کودکان را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه، داده‌های گزارش شده توسط پلیس احتمالا میزان واقعی این نوع سوء استفاده در کانادا را کمتر ارائه می‌دهد.

از سال 2020 به بعد و همزمان با اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا، آزار جنسی کودکان در کانادا نیز افزایش بیشتری یافته و این افزایش تاکنون ادامه داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *