رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شیوع کرونا و روند صعودی سوء استفاده از کودکان در آمریکا

10:38 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۸۳۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی و تحلیل آمارها نشان دهنده افزایش سوء استفاده از کودکان در آمریکاست.

خبرگزاری میزان - یک مطالعه نشان می‌دهد که آزار کودکان مدرسه‌ای در آمریکا از ماه‌های ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که دستورات گسترده در خانه ماندن اعمال می‌شد، شاهد افزایش سه برابری بوده است.

به گزارش «یو اس نیوز»، این که دقیقا چه چیزی باعث این افزایش شد به طور کامل مشخص نشده اما مطالعات انجام شده نیز افزایش مشابهی را در کودک آزاری گزارش کرده‌اند.

«آلیسون جکسون»، رئیس بخش حفاظت از کودکان و نوجوانان در بیمارستان ملی کودکان در «واشنگتن دی‌سی»، می‎گوید: موقعیت‌های استرس‌زا می‌تواند محرکی برای قضاوت ضعیف باشد؛ با همه‌گیری ویروس کرونا استرس اقتصادی و نگرانی از ناامنی شغلی و از دست دادن پتانسیل مسکن در این بازه زمانی همراه با تعطیلی مدارس وجود داشت.

این در حالی است که محققان داده‌های بیش از 39 هزار کودک تحت درمان در 9 مرکز ترومای کودکان را بین مارس و سپتامبر سال گذشته تجزیه و تحلیل کردند؛ از این تعداد، بیش از دو هزار قربانی مشکوک کودک آزاری بودند.

این مطالعه نشان داد که در میان کودکان 5 ساله و بالاتر، تعداد قربانیان کودک آزاری سه برابر شده و از میانگین دوره مشابه قبل از همه گیری، بیشتر شده است.

نویسنده ارشد این مطالعه، می‌گوید: شایع‌ترین آسیب شناسایی شده آسیب به سر و به دنبال آن ترکیبی از صدمات قفسه سینه، شکم و سوختگی بود.

وی اظهار داشت: «مطالعه جدید ممکن است فقط نوک کوه یخ در مورد کودک آزاری در کودکان بزرگتر در طول همه گیری باشد.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *