نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه از سوی جامعه بین‌الملل

8:15 - 19 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۳۴۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در حالی ادامه پیدا کرده که جامعه بین‌الملل تمایلی به اقدام برای مقابله با این جنایات ندارد.

خبرگزاری میزان – طی روزهای اخیر بار دیگر بمب‌های رژیم صهیونیستی بر سر کودکان نوار غزه ریخته شد؛ در این بمباران سه روزه دستکم 44 فلسطینی از جمله 15 کودک به شهادت رسیده و صدها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، گویا 15 سال محاصره فلج کننده از سوی رژیم صهیونیستی کافی نبوده، سال به سال نوار غزه هدف عملیات وحشتناکی قرار گرفته که در آن هزاران فلسطینی به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند و زیرساخت‌های اساسی به طور کامل ویران شده است.

در سال 2012، سازمان ملل پیش‌بینی کرده بود که غزه تا سال 2020 غیرقابل زندگی خواهد بود و با این حال، بیش از دو میلیون فلسطینی همچنان در آنجا زندگی می‌کنند و در وضعیتی بحرانی قرار دارند.

سال‌هاست که زندگی برای فلسطینی‌ها در غزه آسان نبوده است، اما با هر جنگ، هر عملیات و هر حمله سران رژیم صهیونیستی، شرایط سخت‌تر می‌شود.

به عنوان مثال، وزارت بهداشت غزه اکنون پیش‌بینی می‌کند که خدمات بهداشتی - که به دلیل محاصره ویران شده است - به زودی به دلیل قطع برق و اتمام سوخت ژنراتورها تقریباً به طور کامل متوقف خواهند شد؛ در واقع علاوه بر این بمباران اخیر، رژیم صهیونیستی تمامی گذرگاه‌های غزه را بسته نگه داشته و از ورود سوخت و سایر کالاهای ضروری جلوگیری کرده است.

مردم غزه دائما در تلاش هستند تا از بمباران‌های قبلی خود را نجات دهند در حالی که از بمباران بعدی می‌ترسند و آنها هیچ راهی برای بهبودی از صدمات زیادی - اعم از جسمی و روحی - ندارند.

در واقع سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی و آژانس‌های سازمان ملل در تلاش هستند تا بحران بی‌پایان سلامت روان در غزه را مستند کنند؛ با این حال بسیاری از روش‌شناسی‌ها و نظریه‌هایی که آنها استفاده می‌کنند کاملاً ناکافی هستند.

همانطور که رئیس واحد سلامت روان در وزارت بهداشت فلسطین اخیرا تاکید کرد، این امر به این دلیل است که این سازمان‌ها و آژانس‌ها تلاش می‌کنند تا با استفاده از مفاهیم غربی که نمی‌توان آن‌ها را با واقعیت موجود به کار برد، این بحران را درک و به آن رسیدگی کنند.

در این وضعیت ترومای مداوم و مستمر، پس از جدیدترین حمله ویرانگر به غزه، جامعه بین‌الملل بار دیگر آنچه را که همواره به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد، انجام داد و به رژیم صهیونیستی مصونیت کامل داد.

تعداد بی‌شماری از سیاستمداران و دیپلمات‌ها بیانیه‌های نگرانی خود را درباره به اصطلاح «تشدید خشونت» منتشر کردند و خواستار «کاهش تنش‌ها» و «آرامش» شدند اما آنها مراقب بوده‌اند که رژیم صهیونیستی را «مجرم» و عامل درد و رنج فلسطینیان معرفی نکنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *