سازمان نجات کودکان: مرتکبان کشتار کودکان غزه باید پاسخگو باشند

13:42 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۲۷۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان نجات کودکان با انتشار بیانیه ای نسبت به تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه به ویژه تاثیر آن بر کودکان این منطقه ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری میزان – سازمان نجات کودکان با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان غزه اعلام کرد در دور اخیر خشونت‌های رژیم صهیونیستی 102 کودک در غزه شهید یا مجروح شدند.

براساس گزارش‌های موجود، از سال ۲۰۰۸ تاکنون رژیم صهیونیستی چهار جنگ علیه فلسطین به راه انداخته و سبب شهادت 4 هزار فلسطینی شده که یک چهارم آنها کودک هستند.

براساس گزارش «دفاع برای کودکان بین الملل»، دستکم 2 هزار و 200 کودک فلسطینی از سال 2000 یعنی زمان آغاز انتفاضه دوم تاکنون به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

فقط بر اثر جنگ ۲۲ روزه، ۳۱۵ کودک فلسطینی به شهادت رسیدند؛ بر اثر جنگ ۲۰۱۲ نیز ۴۳ کودک فلسطینی شهید شدند؛ جنگ ۵۱ روزه سال ۲۰۱۴ نیز شهادت ۵۴۶ کودک فلسطینی را رقم زد؛ و جنگ ۱۲ روزه 2021 نیز شهادت 72 کودک فلسطینی را در پی داشت.

به گزارش « savethechildren»، سازمان نجات کودکان اعلام کرد که بر اثر دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه 6 کودک شهید و 96 کودک مجروح شدند.

«جیسون لی»، مدیر بخش سرزمین‌های اشغالی فلسطین سازمان نجات کودکان، کشته و معلول شدن کودکان فلسطینی را تخلفی بزرگ خواند که مرتکبان آن باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی گفت: تحقیق ما در اوایل سال جاری تصویر نگران کننده ای از سلامت روان کودکان در غزه ترسیم کرد؛ این تحقیق نشان داد که پس از 15 سال محاصره و چرخه‌های متعدد خشونت، از هر پنج کودک در نوار غزه، چهار کودک با افسردگی، غم و اندوه و ترس زندگی می‌کنند؛ احساس امنیت کودکان غزه با هر حمله هوایی یا موشکی از بین می‌رود و تلفات روانی ویرانگری دارد.

براساس بررسی‌های صندوق نجات کودکان، کودکان غزه هنوز زخم‌های جسمی و روحی ناشی از تشدید تنش‌های سال گذشته را که منجر به شهادت 67 کودک فلسطینی و مجروح شدن شمار زیادی از کودکان فلسطینی شده بود، تحمل می‌کنند.

بررسی سال جاری سازمان نجات کودکان تاکید می‌کند که 15 سال محاصره زمینی، هوایی و دریایی و تشدید تنش‌های نظامی متعدد باعث شده است که حدود 80 درصد کودکان غزه با افسردگی، اندوه و ترس زندگی کنند.

وضعیت بشردوستانه برای کودکان غزه در حال حاضر وخیم است و با دور جدید تجاوز رژیم صهیونیستی بدتر خواهد شد.

از زمانی که رژیم صهیونیستی دو گذرگاه به غزه را در اوایل ماه آگوست بست، سوخت تنها نیروگاه باریکه غزه تامین نشد و خانواده‌ها در گرمای خفه‌کننده تابستان تنها دو ساعت برق داشتند.

ضمن این که ادامه فعالیت خدمات ضروری مانند بخش‌های اورژانس و مراقبت‌های ویژه در بیمارستان‌ها، آبرسانی به منازل، پمپ‌های فاضلاب و سرپناه‌های تعیین‌شده برای کودکان و خانواده‌های آواره در حال حاضر در معرض تهدید است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *