اعلام آمادگی بنیاد ماندلا برای اعزام جوانان آفریقایی به ایران در قالب تورهای علمی و تحقیقاتی

0:10 - 14 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۷۲۵۹
دسته بندی: حقوق بشر
ماندلا با اعلام آمادگی بنیاد ماندلا برای اعزام جوانان کشورش به ایران در قالب تورهای علمی و تحقیقاتی، خواستار اقدام مشابه و اعزام جوانان ایرانی به آفریقای جنوبی گردید

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، زوولیولیله "مندلا" ماندلا، نوه نلسون ماندلا، رهبر ضد آپارتاید آفریقای جنوبی که یکی از نمایندگان پارلمان این کشور نیز هست، پیش از ظهر امروز با حضور در مرقد مطهر امام خمینی ره، ضمن اهدا تاج گل و ادای احترام و امضا دفتر یاد بود، طی سخنانی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را یکی از مهمترین ظرفیت های منتج به شکست رژیم نژاد پرست آپارتاید در آفریقای جنوبی دانست.

وی افزود: زندانیان سیاسی در کشور من و در راس آنها آقای نلسون ماندلا، وقوع انقلاب اسلامی در ایران و نقش و رهبری امام خمینی را ظرفیتی تاثیر گذار در افزایش مقاومت در زندانها دانسته و معتقدند این انقلاب در شکست آپارتاید نقشی بی بدیل داشته است.

ماندلا با بیان این که کشور ایران به رهبری امام خمینی اولین کشوری بود که مبادرت به قطع رابطه با رژیم آپارتاید کرد، تصریح کرد: آگاهی جوانان دو کشور در خصوص واقعیتها در پهنه سیاسی دو کشور خصوصا شخصیت تاثیر گذار دو رهبر بزرگ یعنی آقای نلسون ماندلا و امام خمینی اقدامی ضروری است.

وی ضمن اعلام آمادگی بنیاد ماندلا برای اعزام جوانان کشورش به ایران در قالب تورهای علمی و تحقیقاتی، خواستار اقدام مشابه و اعزام جوانان ایرانی به آفریقای جنوبی گردید.

شایان ذکر است ماندلا در سفر خود به ایران با طیف گسترده ای از مقامات دولتی و شخصیتهای ایرانی من جمله زینب سلیمانی، فرزند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار و گفتگو داشت. وی در این دیدار، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را نماد مقاومت و فرماندهی دلیر در خط دفاع از مردم و آرمان فلسطین خوانده بود.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر ماندلا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *