اختصاص 42 درصد طرح‌های برکت به بانوان کارآفرین

11:24 - 12 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۵۱۴۹
42 درصد طرح‌های اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به بانوان کارآفرین اختصاص دارد.

خبرگزاری میزان _ محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت با اعلام این خبر افزود: از مجموع 203 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور که تا به امروز در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور ایجاد شده، 42 درصد معادل بیش از 85 هزار طرح به بانوان کارآفرین اختصاص پیدا کرده است.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست را به عنوان اقشار آسیب‌پذیر اجتماعی در اولویت طرح‌های اشتغال‌زایی خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد گفت: تاکنون 203 هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در مناطق کم‌برخوردار کشور راه‌اندازی شده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 610 هزار نفر را به شکل مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است.

به گفته ترکمانه، حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این 203 هزار طرح اشتغال نزدیک به 23 هزار میلیارد ریال است.

وی که در آیین امضای تفاهم‌نامه 400 هزار میلیارد ریالی ایجاد اشتغال میان بنیاد برکت و بانک‌های عامل سخن می‌گفت، ادامه داد: شبکه 1000 نفری مجریان و تسهیل‌گران برکت با هدف ایجاد اشتغال پایدار در کشور در 370 شهرستان و 11 هزار روستا مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شبکه تسهیل‌گری برکت با 30 هزار نفر از مسئولان محلی از جمله امامان جمعه، دهیاران، بخشداران و فرمانداران در تماس مدام و تعامل سازنده هستند تا اشتغال در مناطق محروم و روستایی کشور روند مناسب و پرشتابی داشته باشد.

ترکمانه اظهار داشت: تسهیل‌گران بنیاد برکت پس از حضور در هر منطقه و کسب اطلاعات و رصد توانمندی‌ها و پتانسیل‌های بومی و محلی، اقدام به شناسایی و اهلیت‌سنجی متقاضیان اشتغال کرده و پس از آموزش و اهلیت‌سنجی، واجدین شرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌کنند.

وی تاکید کرد: تسهیل‌گران با هدف پایدارسازی و توانمندکردن، تا سه سال پس از راه‌اندازی طرح اشتغال کنار کارآفرینان می‌مانند و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد برکت از تشکیل اطلس جامع محرومیت خبر داد و تصریح کرد: اشتغال‌زایی در مناطق محروم در دو سطح طرح‌های خرد و کوچک و متوسط و طرح‌های بزرگ دنبال می‌شود.

ترکمانه با اشاره به راه‌اندازی 170 رسته شغلی در مناطق محروم عنوان کرد: در هر منطقه، رسته‌های شغلی متناسب با ظرفیت‌ها، توانایی‌ها و پتانسیل‌های آن منطقه ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های محروم و مرزی از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان در اولویت بنیاد برکت برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی قرار دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *