ایزدی: حادثه تروریستی اهواز یکی از جنایات ضد بشری مورد حمایت غرب بود

10:42 - 18 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۴۱۸۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رئیس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان شیمیایی می‎گوید حادثه تروریستی اهواز که به شهادت شماری از هموطنان منجر شد، یکی از جنایات ضد بشری مورد حمایت غرب بود.

«مهدی ایزدی»، رئیس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان شیمیایی، در گفت‎وگو با میزان، ضمن انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال موضوع حقوق بشر، گفت: حادثه تروریستی 31 شهریور اهواز که با حمایت دولت‌های حامی تروریست از جمله آمریکا و کشورهایی که سرکرده‌های تروریست‌ها را پناه دادند، صورت گرفت، یکی از جنایات ضد بشری بود که باعث ننگ و رسوایی غرب به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر شد.

وی افزود: در حادثه مذکور، برنامه‌ای برگزار شد و مردم شامل زنان، مردان و کودکان در آن حضور داشتند؛ متأسفانه در آن مراسم با یک طراحی که عوامل داعش و دست پروده‌های آمریکا انجام دادند مردم را به رگبار گلوله بستند و 23 نفر از هموطنان ما در آن حادثه شهید و تعدادی مصدوم و مجروح شدند.

رئیس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان ضمن اشاره به برنامه اخیر با محوریت تبیین دعاوی حقوقی خانواده‌ها علیه آمریکا، بیان کرد: خانواده‌های قربانیان حادثه تروریستی اهواز به دنبال طرح مسئله قضایی و حقوقی این حادثه در محاکم قضایی و بین‌المللی هستند.

ایزدی، ادامه داد: پرونده مذکور در وهله نخست باید با حضور خانواده‌ها و وکیل خانواده‌ها رسیدگی شود؛ سپس بعد از اینکه پرونده کامل و کیفرخواست صادر شد آماده پیگیری در محاکم قضایی بین‌المللی می‎شود.

رئیس کمیسیون پیگیری حقوقی قربانیان ترور و مصدومان شیمیایی در پایان گفت: اگر کشورهای غربی به طور عملی و نه در شعار مخالف تروریسم هستند نباید در مبارزه با تروریسم تبعیض قائل بشوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *