تهیه‌ کننده فیلم‌های داعش به حبس ابد محکوم شد

13:39 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۸۸۰
یک عضو داعش به اتهام مشارکت در تامین مالی این گروه تروریستی و ترویج جنایت‎های وحشیانه آن، به حبس ابد محکوم شد.

خبرگزاری میزان - وزارت دادگستری آمریکا پس از محکومیت یک شهروند کانادایی متولد عربستان به اتهام مشارکت در تامین مالی داعش و ترویج جنایات وحشیانه این گروه تروریستی، اعلام کرد که او به حبس ابد محکوم شده است.

به گزارش روسیاالیوم، دادستان‌های آمریکایی اعلام کردند که او یک شخصیت برجسته در این گروه بوده و او را پشت تبلیغات گسترده داعش می‌دانند.

دادستان کل آمریکا می‎گوید که این عضو داعش نه تنها فیلم‌های خونین را با هدف جذب نیرو تهیه کرده، بلکه دو سرباز سوری را نیز به قتل رسانده است.

به گفته این دادستان، تعهد این عضو داعش به خشونت و گروه تروریستی که بیش از پنج سال در آن فعالیت داشته تا زمان بازداشت بی‌وقفه ادامه داشته است.

این عضو گروه تروریستی داعش، یک کارمند 39 ساله فناوری اطلاعات که در تورنتو، کانادا بزرگ شده است، در سال 2013 به سوریه رفته و در آنجا آموزش دید و از مهارت‌های زبان انگلیسی خود برای روایت فیلم‌های کشتار داعش استفاده کرد.

او همچنین در سال 2014 در میان شعله‌های جنگ ظاهر شد و به چندین سوری دستور داد قبرهایی را حفر کنند و به مردی که زانو زده بود از پشت سر شلیک کرد و در دسامبر 2019 چندین نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا داعش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *