یورو پولیتیک: غرب سابقه ضد حقوق بشری عربستان را نادیده می‎گیرد

9:50 - 08 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۸۳۶۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گروه‎ های حقوق بشری به سفر ولیعهد عربستان به کشورهای اروپایی واکنش نشان دادند.

خبرگزاری میزان - «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، اخیرا وارد «پاریس» شد و با مقام‎های فرانسوی دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش «یورو پولیتیک»، پس از قتل «جمال خاشقجی» در سال 2018، «محمد بن سلمان» به دلیل این موضوع که او این جنایت را مرتکب شده، در میان کشورهای اروپایی با انتقادهایی مواجه شد.

با این حال ولیعهد سعودی توسط نخست وزیر یونان در آتن و رئیس جمهور فرانسه در پاریس مورد استقبال قرار گرفت.

هدف «امانوئل مکرون» قطعا اعمال فشار بر حاکم سعودی است تا او با افزایش تولید نفت موافقت کند؛ تاکنون هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

اکنون به نظر می‌رسد که مقام‎های اروپایی موضوع حقوق بشر را فراموش کرده و توجهی به آن ندارند.

یک رسانه فرانسوی با اشاره به استقبال «مکرون» از ولیعهد عربستان، می‌نویسد «مکرون از پذیرایی از ولیعهد سعودی برای یک شام کاری در کاخ الیزه شرمسار نمی‌شود.»

طرد شدن «بن سلمان» از سوی غرب و آمریکا کمتر از چهار سال به طول انجامید و اکنون بار دیگر او مورد استقبال کامل مقام‎های غربی قرار گرفته است.

کارشناسان بر این عقیده هستند که این دیدگاه غرب و نادیده گرفتن سابقه نقض حقوق بشر، توانایی ریاض را در اقدامات سرکوبگرانه خود افزایش خواهد داد.

گروه‌های حقوق بشری با ارائه شکایتی جنایی به دادگاه قضایی پاریس، از مقام‎های فرانسوی خواستند تا ولیعهد عربستان را به دلیل دست داشتن در شکنجه و قتل «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار سعودی، مورد تحقیق قرار دهند.

«داون»، گروهی که توسط «خاشقجی» درست چند ماه قبل از قتل او در سال 2018 ایجاد شده بود، شکایتی 42 صفحه‌ای تنظیم و استدلال کرد که چرا ولیعهد عربستان در قتل او شریک است و چرا این جنایات مشمول پیگرد قانونی داخلی در فرانسه هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *