رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: صحن جنوبی امامزاده داوود از رسوبات سیلاب تخلیه شد

11:54 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۶۲۱۰
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: رسوبات زیاد ناشی از سیلاب صحن شمالی، جنوبی و داخل مقبره را گرفته است. در حال حاضر صحن جنوبی تخلیه شده و مسیر صحن شمالی نیز در حال بازگشایی است.

خبرگزاری میزان - محمدحسن نامی در گفت‌وگو با میزان، درباره سیل شب گذشته امام زاده داوود(ع) بیان داشت: این حادثه ناشی از یک مشکل راهبردی چندین ساله است. در این گونه حوادث در منطقه و حوزه آب‌ریز رودخانه امامزاداه که آب به این نواحی می‌رسد دره کاملا تنگ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: منطقه امامزاده داود وسعت عبور آبهای زیاد را ندارد در نتیجه تخریب ایجاد می‌کنند که باید اقدام راهبردی انجام شود. مردم خانه را ساخته اند و اغلب به اطراف امام زاده از غرب و شرق متصل شده و این گونه حوادث خسارت بار است.

وی گفت: رسوبات زیاد ناشی از سیلاب صحن شمالی، جنوبی و داخل مقبره را گرفته است. در حال حاضر صحن جنوبی تخلیه شده و مسیر صحن شمالی نیز در حال بازگشایی است.

نامی بیان کرد: مسئولین در حوزه های مختلف از بدو شروع حادثه در محل حاضر شدند و ستاد بحران تشکیل شد. در حال حاضر تقریبا کار تقسیم شده است و همه در حال انجام وظیفه هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تلاش می کنیم داخل مقبره برویم. در صورت تخلیه کامل اطلاعات رسانی خواهد شد.

ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد و تاکنون 5 فوتی و 9 مصدوم برجای گذاشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *