6 فوتی و 9 مصدوم در سیل امام‌زاده داوود/ حضور دادستان تهران در محل وقوع سیل/ مردم تا ۵ روز به حاشیه رودخانه‌ها نروند

9:12 - 06 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۹۵۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به 6 نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز پنجشنبه وقوع سیلی در منطقه امامزاده داوود تهران رخ داد که حجم زیادی از گل و لای را در این منطقه و روستاهای اطرف ایجاد کرد.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داوود به 6 نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

بنا به اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ براساس آخرین آمار از عملکرد تیم‌های جست‌وجو و نجات و آنست( جست‌وجو با سگ‌های زنده یاب) تا این لحظه ۹ نفر مصدوم شناسایی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

همچنین مرادی‌پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر لحظاتی پیش از کشف ششمین پیکر جان‌باخته در این حادثه خبر داد. 

او گفت: لیستی از مفقودین تهیه شده که در حال حاضر ۱۴ نفر هستند و عملیات جست‌وجو آن‌ها همچنان ادامه دارد.

(12:30) 5 فوتی و 9 مصدوم در سیل امام‌زاده داوود

پیرحسین کولیوند در تشریح جزئیات امداد رسانی در سیل امامزاده داوود (ع)، اظهار کرد: از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز بارش شدیدی در کل کشور به ویژه استان تهران آغاز شد که متأسفانه در برخی از مناطق شاهد بروز سیل و آب گرفتگی به خصوص در بخش کن تهران، منطقه امامزاده داوود(ع) بودیم.

وی ادامه داد: در همان زمان های ابتدایی سه تیم از هلال احمر استان تهران به منطقه امامزاده داوود (ع) اعزام شدند و با کمک عوامل آتش نشانی مشغول امداد رسانی شدند.

کولیوند بیان کرد: با توجه به گستردگی حادثه، تیم های امداد و نجات دیگر به منطقه اعزام و در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰ نیروی عملیاتی در این حادثه مشغول امداد رسانی هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که با تلاش نجاتگران ۵۰۰ نفر از مردم را به مناطق امن منتقل کردیم، اضافه کرد: تا این لحظه ۹ نفر دچار مصدومیت شدند و پنج نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: با توجه به وجود گل و لای و آب های زیاد که در برخی موارد باعث ایجاد آوار شده است، ۱۰ سگ زنده یاب جهت تسریع در امداد رسانی در منطقه حضور پیدا کرده و مشغول جستجو برای مفقودین احتمالی هستند. کولیوند ادامه داد: از میزان خسارت مالی گزارشی دقیق ارائه نشده و میزان خسارت توسط استانداری تهران اعلام خواهد شد.  

(10:50) کشته‌های سیل امام‌زاده داوود به ۵ نفر رسید

بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی مرادی پور سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در جدیدترین اظهارنظر درباره حادثه سیل در امامزاده داوود بیان کرد: دقایقی پیش پیکر چهارمین فرد که در محل حادثه جان خود را از دست داد و توسط امدادگران هلال احمر بیرون کشیده شد.

وی ادامه داد: تا کنون در این حادثه ۴ نفر جان خود را از دست داده اند و ۹ نفر مصدوم شدند.

مرادی پور گفت: ۱۰ تیم سگ های زنده یاب در حال جستجو برای یافتن مفقودین احتمالی هستند.

(10:30) فوتی‌های حادثه امامزاده داوود به سه نفر رسید

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از پیدا شدن سومین پیکر در محل حادثه امامزاده داوود خبر داد.

دقایقی پیش پیکر سومین فرد که در محل حادثه امامزاده داوود، جان خود را از دست داده اند توسط امدادگران
هلال احمر بیرون کشیده شد.

(7:30) سیل امامزاده داوود تهران ۸ مصدوم و دو کشته داشت

بنا به اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان تهران، شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، دقایقی پیش اظهار کرد: با توجه به هشدار های هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه شب گذشته در استان تهران بودیم.

وی ادامه داد: بر اثر این بارش ها در چند نقطه از استان تهران، به خصوص در نقاط غربی و جنوبی استان، شاهد آب گرفتگی و وجود گل و لای به ویژه در منطقه کن « امامزاده داود» هستیم.

فتحی بیان کرد: تمامی عوامل عملیاتی هلال احمر استان تهران در آماده باش کامل قرار گرفتند و چند تیم امداد و نجات از جمله واکنش سریع و تیم های امداد و نجات در شهرستان های تهران، شمیرانات، پاکدشت و ملارد با توجه به شدت آب گرفتگی ها، مشغول امداد رسانی به هموطنان هستند.

دستورات رئیس جمهور برای بسیج همه امکانات امدادرسانی به سیل‌زدگان امامزاده داوود (ع)

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیلزدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.


بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات دکتر رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

لحظاتى از ورود سيل به امامزاده داوود

احمد وحیدی وزیر کشور، علیرضا زاکانی شهردار تهران، بهرامی معاون خدمات شهری و محمدی مدیرعامل آتش نشانی تهران در حادثه سیلاب امامزاده داوود حاضر هستند و از نزدیک ابعاد حادثه را بررسی می‌کنند.

جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور وزیر کشور و کوهپایه زاده رییس جمعیت هلال احمر کشور به ریاست منصوری استاندار تهران در حال برگزاری است.

همچنین جعفر میعادفر در ارتباط تلفنی با رسانه ملی گفت: در ساعت یک و سی و شش دقیقه بامداد تماسی از مردم محلی امامزاده داود مبنی بر وقوع سیل و هجوم گل و لای به منطقه امامزاده داود (ع) گزارش شد.

رئیس سازمان اورژانس ادامه داد: با توجه به منطقه و وضعیت راه آن جا همه امکانات را در وهله اول پیش از اینکه راه بسته شود به محل امامزاده داود (ع) منتقل کردیم اکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه آمبولانس ما در محل حادثه حضور دارند و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در روستای کن در پایین دست محل حادثه قرار دارد.

میعادفر افزود: برا ساس گزارش های میدانی و معاونت عملیات در صحنه حضور دارد نشان گر وجود حجم وسیعی از گل و لای در محوطه آنجاست تعدادی از خودروها زیر گل و لای ماندند و پنج مصدوم، اکنون در اتوبوس آمبولانس مستقر و تحت درمان هستند.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان های امدادی حضور پیدا کردند مسیر، مقداری بسته شده است و انتقال مصدومان به پایین دست کمی با مشکل مواجه شده است که امیدواریم عوامل نیروی انتظامی بتوانند مسیر را باز کنند و بیمارانی را که به اقدامات درمانی بیشتری نیاز دارند بتوانیم از طریق آمبولانس ها به پایین دست انتقال دهیم.

رئیس سازمان اورژانس گفت: بیمارستان های حضرت رسول (ص) و شهدای تجریش نیز آماده باش کامل هستند و در این مدت نیروهای امدادی با توجه به حجم وسیع گل و لای و احتمال دارد افرادی هم در زیر گل و لای مانده باشند و با توجه به اینکه برق منطقه قطع و امداد رسانی با مشکل مواجه شده است، همکاران هلال احمر در محل حضور یافتند و اورژانس هوایی ما نیز آماده باش است تا به محض طلوع آفتاب پروازی در منطقه داشته باشیم تا منطقه را بررسی کنیم و در صورت بسته بودن راه، بتوانیم مصدومان را از طریق اورژانس هوایی منتقل کنیم.

وی به مردم منطقه توصیه کرد با توجه به وضعیت راه و این که تنها یک خودرو می تواند در آن جاده حرکت کند از هجوم مردم برای کمک رسانی نیازی نیست زیرا سازمان های امدادی از جمله هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس در محل حادثه حضور دارند.

میعادفر گفت: تردد در این مسیر نباید انجام شود تا بتوانیم امداد رسانی و خدمات را به آسانی انجام دهیم.


عملیات آتش‌نشانان از اولین دقایق سیل در ارتفاعات امامزاده داوود

اعزام ماشین آلات لازم به محل وقوع حادثه سیل

علی نصیری از اعزام ماشین‌آلات شهرداری تهران به محل وقوع سیلاب در محدوده امامزاده داوود (ع) خبر داد و گفت: از بدو وقوع حادثه، شهرداری تهران به‌عنوان معین استانداری اقدامات لازم را به‌عمل آورد و ماشین‌آلات لازم را به محل حادثه اعزام کرد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر وزیر کشور به همراه شهردار تهران در محل حادثه حضور دارند و اقدامات لازم به‌طور میدانی دنبال می‌شود.

نصیری اذعان کرد: محوریت کار با استانداری و هلال احمر خواهد بود و شهرداری تهران به‌عنوان معین در کنار دستگاه‌های ذی ربط است.

نصیری بیان کرد: آخرین گزارشات واصله تا ۴ صبح امروز است که براساس آن ۵۰ دستگاه برانکارد، ۶۰ امدادگر هلال احمر، ۴۵ آتش نشان و ۲ یگان ویژه و تشخصی هویت به محل حادثه اعزام شده‌اند.

رئیس مدیر بحران شهرداری تهران ادامه داد: همچنین ۲ هلی کوپتر امدادرسان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

وزیر کشور: سیلاب امامزاده داود گاهی ۳ الی ۴ متر گل و لای از خود در منطقه به جا گذاشته است.

رئیس مجلس خواستار تسریع در جریان امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان «امامزاده داوود» شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی تماس‌هایی با احمد وحیدی وزیر کشور و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، ضمن دریافت آخرین اطلاعات و اخبار درخصوص سیل «امامزاده داوود» و منطقه «کن» خواستار تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان شد.

اسکان اضطراری ۲هزار نفر از اهالی مناطق آسیب‌دیده از حادثه سیل امامزاده داوود در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ شهرداری تهران از آماده‌سازی اماکن اسکان با ظرفیت ۲هزار نفر برای اسکان اضطراری اهالی مناطق آسیب دیده از سیل محدوده امامزاده داوود در شمال غرب پایتخت خبر داد.

توزیع اقلام مورد نیاز سیل زدگان از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار

کارکنان سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با مشارکت بهره‌برداران امین وخیر، به صورت داوطلبانه و خودجوش نسبت به تامین اقلام مورد نیاز عزیزان گرفتار در سیل اقداماتی را انجام داده‌اند.

همکاران و گروه های جهادی مستقر در میادین اقلام مورد نیازی نظیر؛ آب معدنی، تن ماهی، هندوانه، انواع بیسکویت، میوه و… را تهیه و در اسرع وقت به میادین معین ارسال کنند.

آب معدنی، انواع بیسکویت ویفر، انواع نان، تن ماهی، هندوانه، سیب زمینی، پیاز، انواع میوه، دستمال کاغذی و… از جمله اقلام مورد نیاز است که همکاران سازمان در حال جمع آوری و توزیع آن هستند.

گفتنی است؛ این سازمان با عملکردی جهادگونه خود آمادگی دارد در هر زمان تمامی کمک های مورد نیاز را برای کم کردن آلام هموطنان، بی دریغ به دستشان برساند.

فراهم کردن شرایط اسکان اضطراری ۲هزار نفر از اهالی مناطق سیل‌زده در منطقه ۵/تنگی معابر منطقه منجر به کندی عملیات شده است

احسان شریفی گفت: از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه ۵ در محل حادثه حاضر شده‌اند.

فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه ۵ آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

سکنه منطقه امامزاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل‌های مذکور هستند.

مکان‌های در نظر گرفته شده امکان اسکان ۲هزار نفر از اهالی و ساکنان محله‌های آسیب دیده را دارد.

سرعت کار قابل قبول نیست به این دلیل که امکان تخلیه گل و لای با ماشین‌های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی درحال انجام است.

حضور پلیس در مناطق سیل‌زده امامزاده داوود و کمک و امداد به سیلزدگان و تامین امنیت منطقه

سردار حمید هداوند در پی وقوع حادثه سیل در منطقه امامزاده داوود در ساعات اولیه بامداد امروز با حضور در منطقه در تشریح اقدامات پلیس بیان داشت: از دقایق اولیه وقوع این اتفاق عوامل و یگان های مختلف فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محل حادثه حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را در خصوص برقراری امنیت و کمک به سیل زدگان به عمل آوردند.

جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه پلیس همواره خود را در همه عرصه ها و حوادث خدمتگزار مردم می‌داند، بیان داشت: کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یگان های ویژه و یگان امداد و پلیس پیشگیری و سایر پلیس های تخصصی از دقایق اولیه این حادثه در محل حضور پیدا کردند و ضمن برقراری امنیت منطقه به آسیب دیدگان این حادثه به نحو مقتضی کمک رسانی کردند.

سردار هداوند تاکید کرد: تا ساماندهی کامل این منطقه پلیس حضوری فعال در منطقه خواهد داشت و تمام تلاش و همت خود را صرف خدمت گزاری به آسیب دیدگان این حادثه خواهد کرد‌.

حضور دادستان تهران در محل وقوع سیل در امامزاده داوود

علی صالحی دادستان تهران با حضور در محل وقوع سیل در امامزاده داوود (ع)، به صورت میدانی از این منطقه بازدید کرد و دستورات لازم را درخصوص این حادثه صادر کرد.

۱۸ استان کشور درگیر سیل/ مردم تا ۵ روز دیگر به حاشیه رودخانه‌ها نروند

پیر حسین کولیوند در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده تهران اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی و گزارش های ارسالی از سراسر کشور، ۱۸ استان درگیر سیلاب هستند.

وی گفت: استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، کرمان، یزد، فارس، بوشهر، سمنان، البرز، قزوین، قم، تهران، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی، هرمزگان و  خوزستان، استان های متأثر از سیلاب هستند و خدمات هلال احمر برای مقابله با سیلاب و کمک به هموطنان بدون وقفه در حال انجام است.

کولیوند بیان کرد: تا این لحظه امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در استان های مختلف خدمات گوناگونی از جمله امداد رسانی، اسکان و تغذیه اضطراری در مناطق سیل زده برای هموطنان انجام دادند و این خدمات ادامه خواهد شد و تمامی نیروهای عملیاتی هلال احمر در آماده باش کامل هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر توصیه ای به مردم داشت و گفت: با توجه به پیش بینی وقوع بارش های رگباری تا روز دوشنبه ۱۰ مرداد ماه، از تمامی هموطنان درخواست داریم تا از قرار گرفتن در حریم رودخانه ها و مسیل های سیل و همچنین حضور در نقاط کوهستانی پرهیز کنند

تصاويري از اخرین وضعیت سیل در امامزاده داوود‌‎

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: صحن جنوبی امامزاده داوود از رسوبات سیلاب تخلیه شد


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *