امیرعبداللهیان: اگر آمريكا واقع‌بین باشد توافق خوب قابل دسترس خواهد بود

21:48 - 05 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۵۷۸۴
وزیر امور خارجه کشورمان به صورت تلفنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم ها پرداخت.

خبرگزاری میزان_ امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان عصر چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین وضعیت گفتگو برای رفع تحریم ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، ضمن قدردانی از تلاشهای جوزف بورل و انریکه مورا معاون وی اظهار داشت: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: اگر آمريكا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرفها خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان یاد آور شد، جمهوری اسلامی ایران از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به متن ارائه شده اخیر از سوی بورل تاکید کرد: ایران از تداوم مسیر دیپلماسی و‌ مذاکره استقبال می کند.

وزیر امور خارجه افزود: آمریکا همواره اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفتگو اظهار داشت، طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اكنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

بورل بار دیگر بر آمادگی خود و معاونش برای تسهیل و تسریع این روند از طریق ارتباط و رایزنی با همه طرف ها تأکید کرد.

طرفين در اين گفتگو در خصوص چگونگي ادامه مسير، بحث و تبادل نظر كردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *