پیونگ یانگ: آمریکا یک کشور تروریستی بیولوژیکی است

15:06 - 03 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۷۱۶۹۹
خبرگزاری مرکزی کره شمالی آمریکا را به تروریسم بیولوژیکی متهم کرد.

خبرگزاری میزان - رسانه کره شمالی، آمریکا را به تروریسم بیولوژیکی متهم کرده، که شامل انجام آزمایش‌هایی با استفاده از عوامل بیماری‌زای خطرناک در خاک اوکراین و انتشار بیماری‌های عفونی است.

به گزارش «اسپوتنیک»، این رسانه با متهم کردن واشنگتن به سرعت بخشیدن به توسعه سلاح‌های بیولوژیک که زندگی و امنیت بشریت را تهدید می کند، گفت «آمریکا یک کشور تروریستی بیولوژیکی است؛ آمریکا آزمایشگاه‌های بیولوژیکی زیادی در ده‌ها کشور و منطقه از جمله اوکراین ایجاد کرده است.»

پیونگ یانگ همچنین می‎گوید که توزیع آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در سراسر جهان مطابق با جایی است که شیوع بیماری‌های مختلف در سال‌های گذشته ثبت شده است.

به نوشته رسانه کره شمالی، این مکان‌ها بیشتر در اطراف کشورهای ضد آمریکایی جمع شده‌اند.

نگارنده نوشت «به هیچ وجه اشتباه نیست که ادعا شود آمریکا در پشت بحران اپیدمی بدخیم [کرونا] است که جامعه بین‌المللی را سردرگم کرده است.»

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه پیشتر در مقاله‌ای برای روزنامه «ایزوستیا» گفت که واشنگتن در تلاش است با ادعای صلح آمیز بودن فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین، خود را توجیه کند، اما هنوز هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد.

به گفته وی، برخی یافته‌ها در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی نظامی در دونباس به نقض مستقیم کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی اشاره دارد.

در 9 ژوئن (19 خرداد)، وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد که این کشور به ارائه پشتیبانی از 46 آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین به منظور بهبود امنیت بیولوژیکی و نظارت بر بیماری‌ها کمک کرده است.

در ماه فوریه، وزارت دفاع روسیه وجود 30 آزمایشگاه بیولوژیکی نظامی آمریکا را در اوکراین کشف کرد.

به گفته مسکو، واشنگتن بیش از 200 میلیون دلار برای توسعه تسلیحات بیولوژیکی در این تاسیسات هزینه کرده است.

روسیه همچنین گفت که آزمایشگاه‌های کشف شده در اوکراین تنها بخش کوچکی از یک شبکه جهانی با بیش از 300 تاسیسات مشابه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا بیولوژیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *