نوری: سایه حدادی ترس به جان رقبا می‌اندازد/ بازیکنان با پایان لیگ فقط استراحت می‌کنند

8:45 - 27 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۱۶۴۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
کارشناس بسکتبال ایران گفت: عامل اصلی پیروزی ایران مقابل تیم‌ شوت‌زنی مثل ژاپن همین دفاع خوب و همه‌جانبه بود.

رضا نوری در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل ژاپن و صعود به عنوان صدرنشین به مرحله یک چهارم نهایی کاپ آسیا، اظهار داشت: به نظرم‌ باید در ابتدا به قرعه خوب تیم ایران در کاپ آسیا اشاره کرد، چرا که بازی‌های تیم ملی به ترتیب از آسان به سخت بود و همین باعث شد تا با هماهنگی قابل قبولی مقابل ژاپن که سخت‌ترین حریف‌مان در دور گروهی بود، بازی کنیم. متاسفانه پس از پایان لیگ برتر، بازیکنان بیشتر در استراحت بودند و همین موضوع یکی از معضلات بسکتبال ایران به شمار می‌رود.

وی افزود: از زمانی که ارمغانی هدایت تیم ملی را قبول کرده، تمام تلاش خود را انجام داده تا تیم به هماهنگی در دفاع و حمله برسد، چرا که بازیکنان ایران از لحاظ فردی جزو بهترین‌های آسیا هستند. در این ۳ بازی گروهی در کاپ آسیا جدا از عملکرد خوب در حمله واقعا در فاز دفاعی شاهد نمایش یکپارچه و هماهنگی از تیم ملی هستیم. به نظرم عامل اصلی پیروزی ایران مقابل تیم‌ شوت‌زنی مثل ژاپن همین دفاع خوب و همه‌جانبه بود.

کارشناس بسکتبال ایران با تمجید از عملکرد حامد حدادی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بسکتبال ایران از نعمت حضور حامد حدادی بهره می‌برد که عملا در زیر سبد کار را برای همه رقبا دشوار می‌کند. در همین بازی با ژاپن حداقل ۳ بار دیدیم که بازیکن ژاپن فقط با دیدن سایه حدادی نتوانست پرتابش را تبدیل به گل کند. همین حضور حدادی در زمین از نظر روحی به تیم حریف فشار وارد می‌کند. وی در واکنش به اینکه آیا می‌توان از الان تیم ملی را در فینال کاپ آسیا، دید، تصریح کرد: به نظرم اصلا منطقی نیست که از همین الان تیم ملی را در فینال و مقابل استرالیا ببینیم، چرا که هیچ بازی آسانی نداریم و نباید تیم‌ چین را دست کم گرفت. البته من هم معتقدم که با شکست ژاپن و صدرنشینی در گروه تیم ایران مسیر راحت‌تری در ادامه راه دارد و در بازی با چین هم شانس برد ایران بالاست.

نوری در پایان در مورد بازیکنان جوان تیم ملی بسکتبال، گفت: ارمغانی توانسته تیم ملی را به هماهنگی خوبی برساند و از بازیکنان روی نیمکت هم به خوبی بهره می‌برد. نوید رضایی‌فر هرچند بازیکن جوانی است، اما تجربه بازی ملی دارد و بی تجربه به شمار نمی‌آید. آقاجان‌پور واقعا بازیکن جوان و کم تجربه‌‌ای است که زمانی که به بازی می‌آید به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهد و در شوت‌زنی هم نمایش خوبی داشته است. به نظرم ارمغانی به بازیکنان جوان اعتماد کرده است و در مقابل این جوانان مزد اعتماد وی را به خوبی داده‌اند.

تنظیم کننده: حامد حسین‌زاده

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *