خسارت‎های نظامی اوکراین/احتمال توقف ارسال تسلیحات ایتالیا به کی‎یف

9:09 - 26 تير 1401
کد خبر: ۴۳۶۰۵۰۲
مسکو در بیانیه‎ای به خسارت‎های نظامی اوکراین اشاره کرده و می‎گوید از زمان آغاز جنگ صدها پهپاد و خودروی نظامی منهدم شده است.

خبرگزاری میزان - مسکو می‎گوید از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیروهای روسیه 253 هواپیمای جنگی اوکراینی، 137 بالگرد، هزار و 534 هواپیمای بدون سرنشین و همچنین 4 هزار و 60 تانک و سایر خودروهای زرهی را نابود کرده‌اند.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای روسیه و شبه‌نظامیان دونباس، که پس از آن که در اوایل ماه جاری قلمرو جمهوری لوهانسک را از دست نیروهای کی‌یف آزاد کردند و کنترل شهر «لیسیچانسک» را به دست گرفتند، به پیشروی خود ادامه می‌دهند و نیروهای اوکراینی را تحت فشار قرار می‌دهند.

با این حال، ارتش اوکراین همچنان شهرهای دونباس از جمله دونتسک را هدف قرار می دهد.

فعال شدن پدافند هوایی لوهانسک

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، پدافند هوایی در غرب لوهانسک در ساعات اولیه امروز فعال شد؛ حداقل شش موشک ضدهوایی در غرب لوهانسک برای رهگیری اهداف هوایی شلیک شد.

هدف قرار دادن لوهانسک توسط اوکراین

نماینده جمهوری لوهانسک (LPR) در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی رژیم آتش‌بس (JCCC) اعلام کرد که نظامیان اوکراینی شهر «آلچفسک» در لوهانسک را با استفاده از سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) که توسط آمریکا برای اوکراین تامین شده، هدف قرار دادند.

حمله راکتی اوکراین به یاسینواتایا

نیروهای اوکراینی 10 راکت «گراد» را به «یاسینواتایا» در جمهوری دونتسک شلیک کردند.

احتمال توقف ارسال تسلیحات ایتالیا به اوکراین

«لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا گفت که بحران سیاسی در حال گسترش در ایتالیا ممکن است به توقف ارسال تسلیحات به اوکراین منجر شود.

امضای توافق همکاری میان خارکف و جمهوری لوهانسک

«ویتالی گانچف»، رئیس اداره منطقه خارکف، و «لئونید پاسچنیک»، رئیس جمهوری لوهانسک یک معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کردند.  

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *