حمله پهپادی اوکراین به نزدیکی نیروگاه اتمی «زاپروژیا»

9:12 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۳۸۸۱
یک ساختمان در نزدیکی نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در شبانه روز گذشته مورد حمله دو پهپاد اوکراینی قرار گرفت.

خبرگزاری میزان - مسکو در فوریه در پاسخ به درخواست جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای محافظت در برابر حملات کی‌یف، عملیاتی نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که هدف روسیه توقف جنگ هشت ساله کی‌یف علیه جمهوری‌های دونباس است.

«رودیون میروشنیک»، نماینده لوهانسک در روسیه گفت که نیروهای مشترک روسیه و دونباس در حال پیشروی هستند و به شهر «سورسک» در بخش شمال شرقی جمهوری دونتسک نزدیک می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد که نیروهای کی‌یف فقط با کمک رادیکال‌ها سورسک را تحت کنترل خود دارند.

در اوایل ماه جاری، نیروهای روسیه و دونباس کنترل شهر «لیسیچانسک» را به دست گرفتند و بدین ترتیب، آزادی جمهوری  لوهانسک از اشغال ارتش اوکراین را کامل کردند.

حمله پهپادی اوکراین به نزدیکی نیروگاه اتمی «زاپروژیا»

بر اساس اعلام منابع وزارت دفاع روسیه، ساختمانی نزدیک به نیروگاه اتمی «زاپروژیا» در شبانه روز گذشته مورد حمله دو پهپاد اوکراینی قرار گرفت.

«ولادیمیر روگوف»، یکی از اعضای شورای اصلی اداره نظامی-غیرنظامی زاپروژیا، گفت «ارتش اوکراین تلاش ناموفقی برای انجام یک حمله در منطقه زاپروژیا انجام داده است.»

انفجار چند انبار در خرسون

چند انبار در منطقه خرسون در نتیجه حمله مواضع اوکراین منفجر شده و تلفات جانی را بر جای گذاشت. انفجارها ادامه دارد و یک بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی آسیب دیده اند.

استقرار نظامیان اوکراین و مزدوران لهستانی در دانشگاه خارکف

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین و مزدوران لهستانی در یکی از دانشگاه‌های خارکف مستقر شده‌اند. وزارت دفاع روسیه گفت که آنها توپخانه و MRLS را در آنجا مستقر کرده و عمداً غیرنظامیان را از ساختمان‌های مسکونی واقع در منطقه تخلیه نکرده‌اند.  

3.7 درخواست پناهندگی موقت در اتحادیه اروپا توسط پناهجویان اوکراینی

«ایلوا یوهانسون»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور داخلی اعلام کرد که حدود 3.7 میلیون پناهجو از اوکراین درخواست پناهندگی موقت در اتحادیه اروپا کرده‌اند، در حالی که 3 میلیون دیگر به کشورشان بازگشته‌اند.

ترکیه: آماده‌ایم تا هر گونه مشارکت ممکن را در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین انجام دهیم.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که آماده است تا هر گونه مشارکت ممکن را در مذاکرات صلح روسیه و اوکراین انجام دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *