رواج یافتن نژادپرستی در سیاست‌های آلمان

14:08 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۶۵۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نژادپرستی در ساختار جامعه آلمان به بیشترین حد خود در سال‌های اخیر رسیده و در سیاست این کشور رواج یافته است.

خبرگزاری میزان - نژادپرستی یک مشکل همه‌جانبه در آلمان است؛ دیدگاه‌های نژادپرستانه پس از بحران مهاجرت در سال 2015 به طور فزاینده‌ای در سیاست این کشور رواج یافته است.

به گزارش «آناتولی»، در نتیجه در سال 2017 حزب «جایگزین برای آلمان» (AfD)  نخستین حزب راست افراطی بود که به عنوان بزرگترین حزب مخالف از سال 1949 وارد «بوندستاگ» شد و اکنون نژادپرستی همچنان یک پدیده پایدار در این کشور است.

مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان (موسسه DeZIM) گزارشی جامع با عنوان «واقعیت های نژادپرستانه؛ چگونه آلمان با نژادپرستی برخورد می‌کند» منتشر کرده است.

این موسسه در مورد نژادپرستی روزمره در آلمان جنبه‌های متعددی از مشکل نژادپرستی را بررسی کرده است؛ بر اساس یافته‌ها، 22 درصد از جمعیت این کشور در زندگی روزمره خود با نژادپرستی مواجه بوده‌اند.

90 درصد از مردم این کشور از وجود نژادپرستی آگاه هستند و 60 درصد معتقدند که نژادپرستی صرفا توسط راستگرایان افراطی انجام می‌شود.

حدود 60 درصد از جمعیت آلمان موافق هستند که نژادپرستی علیه رنگین پوستان در این کشور وجود دارد؛ 44.5 درصد نیز معتقدند که نژادپرستی ضد مسلمانان وجود دارد.

نژادپرستی هنوز در جامعه آلمان وجود دارد، همانطور که در حملات دو سال پیش در «هانائو»، به مساجد در «کمنیتس» و «هاله» و هتک حرمت به آرامگاه‌ها در «ایزرلون» مشاهده شد.

باید توجه داشت که موفقیت AfD در انتخابات 2017 یک اتفاق یکباره نبود؛ علیرغم کاهش جزئی، درصد رای دو رقمی را حفظ کرده است و این نشان می‌دهد که چگونه راست افراطی از حمایت محکمی در جامعه این کشور برخوردار است.

این روند هشدار دهنده است زیرا نشان می‌دهد که چگونه نژادپرستی، عمدتا علیه مسلمانان، می‌تواند در عرصه سیاسی این کشور عادی شود؛ سیاستمداران آلمانی باید فورا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند در غیر این صورت، نه تنها اقلیت‌ها و مسلمانان بلکه همه شهروندان این کشور نیز در آینده نزدیک با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلمان نژادپرستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *