تعصب و تبعیض گسترده علیه بومیان در جامعه آمریکا

8:19 - 22 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۵۵۵۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان آمریکایی در جامعه این کشور از دیرباز هدف انواع رفتارهای تبعیض‌آمیز قرار داشته‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - تحقیقات نشان داده است که بومیان آمریکا همواره هدف اقدامات نژادپرستانه بوده و این امر به جوانان بومی آسیب می‌رساند.

به گزارش «inquirer»، این موضوع در بخش‌های مختلف جامعه آمریکا به طور روزمره ادامه دارد و در زمینه‌هایی مانند بهداشت و پزشکی مشهودتر است.

هنگامی که بهداشت عمومی و وضعیت سلامت و بیماری افراد بومی در آمریکا در نظر گرفته می‌شود، اغلب این کار با استفاده از لنزهای نژادی انجام می‌شود.

در دهه‌های اخیر، محققان بهداشت عمومی شروع به اذعان کرده‌اند که دسته‌های نژادی معمولا به‌ جای زیست‌شناسی ذاتی، تاریخ، پویایی قدرت، تجسم و میراث تبعیض و نژادپرستی را نشان می‌دهند.

با این حال، بهداشت عمومی هنوز به طور کامل درک سایر مؤلفه‌های شکل‌گیری هویت برای مردم بومی، از جمله وضعیت سیاسی در ملل بومی را نپذیرفته است.

بومیان آمریکا (NA) نسبت به جمعیت عمومی این کشور نرخ درد و رنج بالاتری دارند؛ مشخص شده است که افزایش حساسیت و کاهش مهار درد، فرآیندهای پیشگیرانه‌ای هستند که خطر درد و رنج را افزایش می‌دهند.

تبعیض یک عامل روانی-اجتماعی است که با افزایش درد در سایر گروه‌های اقلیت همراه است؛ نتایج نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که بومیان آمریکا شاهد تبعیض بسیار بیشتری در مناطقی هستند که اکثریت را تشکیل می‌دهند.

بیش از نیمی از بومیان آمریکا که در سرزمین‌های قبیله‌ای یا سایر مناطق با اکثریت بومی زندگی می‌کنند، می‌گویند که هنگام تعامل با پلیس (55 درصد) و درخواست شغل (54 درصد) تبعیض نژادی یا قومی را تجربه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد موقعیت مکانی تأثیر زیادی بر اینکه بومیان آمریکا تبعیض را تجربه می‌کنند، دارد زیرا آنها بومی آمریکایی هستند؛ به عنوان مثال تبعیض در برخورد پلیس با سرخپوستان آمریکایی که در جوامع با اکثریت بومی زندگی می‌کنند، سه برابر بیشتر از افرادی که در مناطق دیگر زندگی می‌کنند.

حتی بدون توجه به محل زندگی، نظرسنجی‌ها نشان داده که بومیان آمریکا تبعیض قابل توجهی را در زندگی روزمره خود شامل شغل، مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و سایر زمینه‌ها گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *