افشای جزئیات جدید از جنایات انگلیس در افغانستان/ کشتار 54 غیرنظامی افغانستانی

14:23 - 21 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۴۶۴۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تحقیقات جدید افشا کرده که نیروهای ویژه انگلیس در یک ماموریت شش ماهه در افغانستان 54 غیرنظامی را کشته‌اند.

خبرگزاری میزان – تحقیقات جدید نشان می‌دهد که واحد نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان در شرایطی مشکوک اقدام به کشتار غیرنظامیان افغانستانی کرده‌اند.

تحقیقاتی که از سوی رسانه‌های انگلیس انجام شده، افشا می‌کند که یک واحد نیروهای ویژه انگلیس در جریان یک ماموریت شش ماهه در افغانستان 54 غیرنظامی را در این کشور کشته‌اند.

بر اساس این تحقیقات، «مارک کارلتون اسمیت»، رئیس پیشین نیروهای ویژه انگلیس از این قتل‌ها مطلع شده بود، اما شواهد را به پلیس نظامی سلطنتی انگلیس منتقل نکرده است؛ حتی پس از اینکه تحقیقاتی از سوی واحد نیروهای ویژه در این باره آغاز شده است.

افرادی که در اسکادران نیروهای ویژه انگلیس خدمت می‌کرده‌اند اذعان کردند که شاهد کشتن افراد غیرمسلح در طول حملات شبانه از سوی ماموران نیروهای ویژه انگلیس در افغانستان بوده‌اند.

ایمیل‌های داخلی نشان می‌دهد که افسران در بالاترین سطوح نیروهای ویژه انگلیس از قتل‌های احتمالی آگاه بودند، اما با وجود الزام قانونی، به پلیس نظامی انگلیس گزارش ندادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای ویژه انگلیس برای توجیه کشتار غیرنظامیان، در کنار آنها سلاح قرار می‎دادند.

برخی از اعضای سابق نیروهای ویژه انگلیس می‌گویند که در میان اعضای واحد نیروهای ویژه این کشور بر سر کشتن غیرنظامیان رقابت وجود داشته است.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *