نفرین عبور از کانال؛ قرارداد ضد مهاجرتی چند صد میلیون دلاری جدید فرانسه و انگلیس

14:04 - 18 تير 1401
کد خبر: ۴۳۵۰۱۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
انگلیس و فرانسه قصد دارند توافقی ضد مهاجرتی به ارزش 60 میلیون دلار امضا کنند.

خبرگزاری میزان – انگلیس و فرانسه به ادعای تلاش برای مقابله عبور غیرقانونی از کانال «مانش» و قاچاق انسان، توافق ضد مهاجرتی چند ساله ای را امضا می‌کنند.

به گزارش «اسپوتنیک»، «تلگراف» انگلیس به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که مقام‌های انگلیسی و فرانسوی در حال کار بر روی توافق چند ساله ضد مهاجرتی به ارزش 50 میلیون پوند (60 میلیون دلار) هستند.

این طرح مشابه طرح ضد مهاجرتی 54 میلیون پوندی انگلیس و فرانسه است که در جولای 2021 منعقد شد.

توافق مذکور در سپتامبر 2021 در پی اقدام «پریتی پاتل»، وزیر کشور انگلیس مبنی بر مسدود کردن پرداخت‌ها و انتقاد از فرانسه از هم پاشید؛ روابط بین انگلیس و فرانسه در آن زمان به دلیل اختلاف قوانین پسابرگزیت مانند حقوق ماهیگیری و مسائل مربوط به تشریفات اداری مسموم شده بود.

به گفته «پیتر ویلیامز»، مدرس ارشد مرکز مطالعات پلیسی پیشرفته در دانشگاه «جان مورز لیورپول»، تلاش سال گذشته هیچ پیشرفت قابل توجهی در مقابله با قاچاق نداشته است.

وی همچنین گفت «در حالی که افراد قاچاق شده وضعیت مبهم حقوقی میان قربانی یا مجرم دارند، انگلیس با آن‌ها به عنوان مجرم برخورد می‌کند؛ این باندهای قاچاق انسان هستند که گروه‌های جنایت سازمان یافته اند و با آن‌ها به اندازه کافی قوی برخورد نمی‌شود.»

به گفته این کارشناس، در هر صورت سیاست مهاجرت فعلی انگلیس موثر نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *