اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا در آمریکا

17:20 - 15 تير 1401
کد خبر: ۴۳۴۸۲۴۳
شیوع ویروس کرونا در برخی از کشورها مانند آمریکا بار دیگر اوج گرفته و موارد ابتلا در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - بر اساس داده‌هایی که از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) منتشر شد، یک زیرسویه جدید «امیکرون» که به نام BA.5 شناخته می‌شود، اکنون اکثر موارد ابتلا به کووید-19 در آمریکا را شامل می‌شود.

به گزارش «هیل»، این داده‌ها نشانه‌ای از ظهور سویه فرعی بسیار قابل انتقال است که باعث نگرانی در مورد افزایش جدید موارد شده است.

BA.5، همراه با یک زیرسویه مرتبط دیگر موسوم به BA.4، دارای جهش‌هایی است که توانایی افزایش یافته برای فرار از محافظت در برابر واکسن‌ها و ابتلاهای قبلی را نشان داده است.

البته واکسن‌ها هنوز محافظت مهمی در برابر ویروس ایجاد می‌کنند، به‌ویژه در برابر بیمار‌ شدن شدید و بستری شدن در بیمارستان، علاوه بر این کارشناسان می‌گویند ظهور واکسن‌های جدید اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد که مردم واکسن تقویتی خود را باید دریافت کنند.

بر اساس  گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا ،BA.5  اکنون 53.6 درصد از موارد ابتلا در آمریکا را تشکیل می دهد و BA.4  حدود 16.5درصد دیگر را تشکیل می‌دهد. این دو زیرسوبه در مجموع حدود 70 درصد از ابتلاها به کرونا در آمریکا را تشکیل می‌دهند.

«سلین گاندر»، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه «نیویورک» می‌گوید «زیرسویه‌های BA.4 و BA.5 حتی بیشتر از سویه اصلی امیکرون جهش یافته‌اند، به این معنی که سیستم ایمنی بدن برای تشخیص این زیرسویه‌های جدید، صرفنظر از اینکه افراد واکسینه و یا مبتلا شده‌اند، کار دشوارتری است.»

برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمالا آمریکا در حال حرکت به سمت اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در فصل تابستان پیش می‌رود.

ویروس کرونا که به سرعت در حال تغییر است تابستان را با تعداد زیادی ابتلا در آمریکا اما مرگ و میر نسبتاً کمی در مقایسه با اوج‌گیری‌های قبلی آن ایجاد کرده است.

آمارهالی منتشر شده نشان می‌دهد که کرونا هنوز هم روزانه موجب مرگ صدها نفر در آمریکا می‌شود حتی اگر بسیاری از افراد احساس می‌کنند به اندازه گذشته خطرناک نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *