ابتلای 6 اسیر فلسطینی به سرطان در کم‌تر از یک سال گذشته

15:19 - 09 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۹۵۳۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وضعیت زندانیان بیمار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی روز به روز بدتر می‌شود.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های متعددی از وخامت اوضاع جسمی زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود.

به گزارش «فلسطین الیوم و السبیل»، باشگاه اسرای فلسطینی از افزایش قابل توجه ابتلای اسرای فلسطینی به بیماری سرطان در زندان‌های رژیم صهیونیستی در قیاس با چند سال گذشته خبر داد.

براساس بیانیه این باشگاه، از آگوست 2021 تا ژوئن 2022 شش مورد ابتلا به سرطان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ثبت رسید.

علاوه بر این شش مورد جدید 23 اسیر فلسطینی دیگر در زندان‌های رژیم صهیونیستی به انواع تومور و سرطان در مراحل مختلف مبتلا هستند.

براساس گزارش‌ها، 600 اسیر فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی حضور دارند که با شرایط بهداشتی دشواری مواجه هستند.

از این تعداد 200 نفر از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند.

آمار مذکور در حالی بیان می‌شود که به دلیل سیاسیت بی توجهی پزشکی رژیم صهیونیستی در زندان‌های این رژیم شمار اسرای بیمار فلسطینی احتمالا بیشتر باشد.

سیاست بی توجهی پزشکی یا همان قتل تدریجی خطرناک ترین سیاستی است که رژیم صهیونیستی در اداره زندان‌های خود در قبال اسرای فلسطینی دنبال می‌کند؛ مقام‌های رژیم صهیونیستی عامدانه از مشکلات جسمی اسرای فلسطینی چشمپوشی می‌کنند.

اکثر اسرای فلسطینی مبتلا به سرطان و تومور در زمان دستگیری شرایط وحشتناکی داشتند و در دوره بازداشت نیز در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند.

اکثر این افراد اسرایی هستند که به مدت طولانی در زندان‌های جنوب اراضی اشغالی مانند «نقب»، «عسقلان»، «نفحه» و «ایشل» نگهداری می‌شوند.

سهل انگاری پزشکی در زندان‌های رژیم صهیونیستی دلیل اصلی شهادت 72 اسیر فلسطینی از 229 شهید اسارت هستند.

بسیاری از اسرای فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پیش از زندانی شدن مشکل جسمی نداشتند.

در برخی از زندان‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها زندانی بیمار مبتلا به بیماری مزمن نگهداری می‌شوند که نمونه آن زندان‌های «رمله» و «عسقلان» هستند.

زندان «رمله» در میان اسرای فلسطینی به «سلاخ خانه» معروف است. این زندان که شاهد مرگ و میر روزانه اسرای فلسطینی است در حال حاضر محل نگهداری 18 زندانی بیمار است.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین اسرای فلسطینی مبتلا به بیماری‌های عفونی را در کنار هم قرار می‌دهد و آن‌ها را از دسترسی به دارو و درمان محروم می‌کند که این امر انتشار سریع بیماری را در پی دارد.

 یک کارشناس امور زندانیان می‌گوید که اسرای فلسطینی بیمار بلافاصله پس از تشخیص بیماری تحت درمان قرار نمی‌گیرند یا بیماری به آن‌ها اعلام نمی‌شود.

وی افزود «زندان‌ها عمدا جراحی بیماران را به تعویق می‌اندازند؛ آزمایش‌های آنان را انجام نمی‌دهند؛ با اسرای بیمار رفتار توهین آمیزی دارند؛ از آن‌ها برای آزمایش مواد دارویی استفاده می‌کنند؛ در یک کلمه سلامت زندانیان را نقض می‌کنند.»  

تعداد اسرای فلسطینی شهید از سال 1967 به 228 نفر رسیده است که 72 نفر آن‌ها بر اثر سهل انگاری پزشکی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *