۵۵۰ فلسطینی محکوم به حبس ابد در زندان‌های رژیم صهیونیستی

13:53 - 09 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۷۳۲۶
تعداد زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس ابد را سپری می‌کنند به ۵۵۰ نفر افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - مرکز مطالعات اسرای فلسطینی اعلام کرد، پس از آنکه دادگاه رژیم صهیونیستی چند روز قبل خلیل دویکات، زندانی فلسطینی را به حبس ابد محکوم کرد، تعداد زندانیان فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی حبس ابد را سپری می‌کنند به ۵۵۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، دادگاه منطقه‌ای رژیم صهیونیستی در شهر «لود» اراضی اشغالی، دویکات ۴۶ ساله اهل روستای «روجیب» در نزدیکی نابلس را به حبس ابد و ۲۵۸ هزار شِکِل (۷۸ هزار دلار) جریمه نقدی محکوم کرد.

به این ترتیب تعداد اسیران فلسطینی که در حال حاضر در زندان‌های رژیم صهیونیستی در حال گذراندن محکومیت حبس ابد هستند به ۵۵۰ نفر افزایش یافته است.

دویکات در ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ بازداشت شد و بیش از یک ماه به دلیل اتهام ادعایی قتل، مورد بازجویی قرار گرفت.

نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی نیز در نوامبر ۲۰۲۰ خانه دو طبقه وی را تخریب کردند و شش دختر و همسرش را بی خانمان و آواره کردند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطین می‎گوید که حکم ابد به معنای ۹۹ سال زندان است.

همچنین به گزارش رسانه ها، تعداد اسرای فلسطینی که رژیم صهیونیستی بدون محاکمه آن‌ها را در بازداشت نگه داشته به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته رسیده است.

بر اساس داده‌های سرویس زندان رژیم صهیونیستی که «هاآرتص» به آن‌ها دسترسی پیدا کرده است، حدود ۵۷۹ فلسطینی در بازداشت اداری نگهداری می‌شوند.

این بالاترین رقم از سال ۲۰۱۶ است، که طبق گزارش‌ها ۶۱۰ فلسطینی بدون محاکمه در بازداشت نگه داشته شده بودند.

طبق گزارش «بت‌سلم»، یک سازمان حقوق بشری مستقر در قدس اشغالی، بازداشت اداری به معنای حبس بدون محاکمه یا اتهام با ادعای اینکه شخصی قصد ارتکاب جرمی در آینده را دارد، است.

سخنگوی بت‌سلم، گفت «این اقدامی ظالمانه است که رژیم اسرائیل به طور گسترده و غیرقانونی از آن استفاده می‌کند.»


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *