529 چاه غیرمجاز با حکم قضایی در استان گلستان مسدود شد

14:45 - 08 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۸۲۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته با پیگیری دادستان‌های استان گلستان 529 چاه غیرمجاز که رای آن در دادگاه‌ها قطعی شده بود، توسط آب منطقه‌ای استان مسدود شد .

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی در دیدار مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به تلاش قوه قضاییه برای حفظ حقوق عامه به ویژه در حوزه آب، بیان کرد: باید تمام چاه‌های غیرمجازی که رای  بسته شدن آن در دادگاه‌های استان قطعی شده است از سوی آب منطقه‌ای در سریع ترین زمان ممکن اجرا شود.

وی افزود: سال گذشته با پیگیری دادستان‌های سراسر استان، 529 حلقه چاه غیرمجاز که رای آن قطعی شده بود توسط امور آب پر شد تا برداشت 8 میلیون مترمکعب غیرمجاز از سفره‌های آب زیرمینی استان کاهش یابد، همچنین امسال 50 حلقه چاه غیرمجاز  مسدود شد .

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با اشاره به هزینه‌های گزاف دولت برای تامین آب اشامیدنی سالم، تصریح کرد: بر اساس اعلام کارشناسان همه استان‌های کشور، حتی استان‌های شمالی با تنش‌های آبی و خشکسالی مواجه هستند و باید مردم، صرفه جویی و مدیریت مصرف را بیش از پیش جدی گیرند .

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری گلستان به دادستان گنبد برای رفع مشکلات مسکن مهر کاج گنبدکاووس ماموریت داد

وی افزود: بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و ضرورت دارد بخش کشاورزی با استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان به سمت کشاورزی نوین و استفاده از روش‌های به روز آبیاری حرکت کند .

آسیابی تاکید کرد: دوران کشاورزی از نوع غرقابی به گواه اهل فن، به پایان رسیده است و باید نوع کشاورزی و آبیاری مزارع نوین شود و با علم روز در حوزه استفاده از آب توفیق داشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *